حکم خلبان اوکراینی بازداشت شده در روسیه بزودی اعلام می شود

حکم خلبان اوکراینی بازداشت شده در روسیه بزودی اعلام می شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

قاضی دادگاه نادیا ساوچنکو، خلبان اوکراینی بازداشت شده در روسیه، اعلام کرد که حکم او حدود دو هفته دیگر اعلام خواهد شد. دادستان پرونده خواهان حکم ۲۳

آگهی

قاضی دادگاه نادیا ساوچنکو، خلبان اوکراینی بازداشت شده در روسیه، اعلام کرد که حکم او حدود دو هفته دیگر اعلام خواهد شد. دادستان پرونده خواهان حکم ۲۳ سال زندان برای خانم ساوچنکو شده است.

خانم ساوچنکو از طرف مقامهای قضایی روسیه متهم است که حدود دو سال قبل در جریان جنگ بین نیروهای استقلال طلب و نیروهای اوکراینی در شرق اوکراین، با راهنمایی هایی که به نیروهای زمینی اوکراین ارائه کرده بود، باعث مرگ چند شهروند روس از جمله دو خبرنگار شده بود.

از زمان بازداشت نادیا ساوچنکو، او از طرف رسانه های اوکراینی بعنوان قهرمان ملی تصویر شده است که برای حفظ استقلال اوکراین می جنگد. یکی از کسانی که در اوکراین معترض به این محاکمه است می گوید: «او در کشور ما یک قهرمان ملی است و به عنوان نماینده پارلمان از حزب یولیا تیموشنکو انتخاب شده است.»

خانم تیموشنکو، رهبر حزب سرزمین پدری می گوید: «به نظر من رهبران غرب، رهبران کشورهای پیشروی جهان و مردم تمام جهان باید در برابر “پوتینیسم” بایستند. در این ماجرا باید از نادیا ساوچنکو دفاع کنند. برای دفاع از سرزمین اوکراین و مخالفت با جنگ در این کشور.»

خانم ساوچنکو که به طولانی شدن روند محاکمه اش معترض بود، اعتصاب غذای خشک خود را هفته گذشته آغاز کرد. او پیش از این حدود دو ماه در اعتصاب غذای معمولی بود. در اعتصاب غذای خشک، فرد اعتصاب کننده علاوه بر این که هیچ غذای جامدی نمی خورد، از خوردن هر نوع مایعاتی خودداری می کند.

در حالی که رئیس جمهوری اوکراین پیش تر وعده کرده بود که بر اساس تفاهم صورت گرفته بین روسیه و اوکراین، خانم ساوچنکو آزاد خواهد شد، سخنگوی کاخ کرملین سه هفته پیش اعلام کرد که او شامل برنامه تبادل زندانیان بین روسیه و اوکراین نمی شود.

سرجیو کانتونه، خبرنگار یورونیوز در کی یف، پایتخت اوکراین می گوید: «فشار جامعه جهانی به روسیه، آخرین امید مردم اوکراین برای آزاد شدن نادیا ساوچنکو است. به دلیل اینکه همه فکر می کنند هر تصمیمی را ولادیمیر پوتین اتخاذ می کند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله هوایی اسرائیل به سوریه ۳۶ کشته بر جا گذاشت

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد

رویترز: روسیه برای دریافت پول نفت‌های فروخته شده‌اش دچار مشکل شده است