خلبان اوکراینی «اعتصاب غذای خشک» خود را پایان داد

خلبان اوکراینی «اعتصاب غذای خشک» خود را پایان داد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نادیا ساوچنکو، خلبان اوکراینی که در روسیه محاکمه شده است، اعتصاب غذای خشک خود را پایان داد، اما می گوید همچنان به اعتصاب غذای معمولی ادامه می دهد. او

آگهی

نادیا ساوچنکو، خلبان اوکراینی که در روسیه محاکمه شده است، اعتصاب غذای خشک خود را پایان داد، اما می گوید همچنان به اعتصاب غذای معمولی ادامه می دهد. او که به طولانی شدن روند محاکمه اش معترض بود پس از دو ماه اعتصاب غذا، هفته گذشته اعتصاب غذای خشک خود را آغاز کرده بود.

این خبر را وکیل خانم ساوچنکو در یک توییت اعلام کرد.

در اعتصاب غذای خشک، فرد اعتصاب کننده علاوه بر این که هیچ غذای جامدی نمی خورد، از خوردن هر نوع مایعاتی خودداری می کند.

روز چهارشنبه آخرین جلسه محاکمه نادیا ساوچنکو خلبان اوکراینی در روسیه برگزار شد و قاضی دادگاه اعلام کرد که حکم او حدود دو هفته دیگر اعلام خواهد شد. دادستان پرونده خواهان حکم ۲۳ سال زندان برای خانم ساوچنکو شده است.

خانم ساوچنکو متهم است که حدود دو سال قبل در جریان جنگ بین نیروهای استقلال طلب و نیروهای اوکراینی در شرق اوکراین، با راهنمایی هایی که به نیروهای زمینی اوکراین در شلیک خمپاره ارائه کرده بود، باعث مرگ چند شهروند روس از جمله دو خبرنگار روس شده بود.

نادیا ساوچنکو، از طرف رئیس جمهوری اوکراین عنوان «قهرمان اوکراین» را دریافت کرده است.

پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین بار دیگر تاکید کرد که حاضر به مبادله خانم ساوچنکو با زندانیان جنگی روس است: «درباره این که آیا تبادل نادیا ساوچنکو با زندانیان جنگی روس امکان پذیر است، به عنوان رئیس جمهوری و برای اولین بار می گویم که با توجه به اختیارات ویژه ای که در چارچوب قانون اساسی دارم حاضر به انجام این کار هستم.»

رئیس جمهوری اوکراین پیش تر ابراز امیدواری کرده بود که بر اساس تفاهم صورت گرفته بین روسیه و اوکراین، خانم ساوچنکو آزاد خواهد شد، اما سخنگوی کاخ کرملین سه هفته پیش اعلام کرد که او شامل برنامه تبادل زندانیان بین روسیه و اوکراین نمی شود و باید دادگاه درباره او تصمیم بگیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتقاد روسیه از واکنش مقامهای غربی به محاکمه خلبان اوکراینی

حکم خلبان اوکراینی بازداشت شده در روسیه بزودی اعلام می شود

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند