یک زوج دانمارکی به دلیل کمک به خانواده سوری به قاچاق انسان متهم شدند

یک زوج دانمارکی به دلیل کمک به خانواده سوری به قاچاق انسان متهم شدند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دادگاهی در دانمارک طی حکمی لیسبث زورنیگ٬ نویسنده دانمارکی و مدافع حقوق کودکان را به دلیل اینکه به یک خانواده پناهجوی سوری کمک کرده بود تا خود را به

آگهی

دادگاهی در دانمارک طی حکمی لیسبث زورنیگ٬ نویسنده دانمارکی و مدافع حقوق کودکان را به دلیل اینکه به یک خانواده پناهجوی سوری کمک کرده بود تا خود را به سوئد برسانند به سه هزار یورو جریمه محکوم کرد.

میکائیل٬ همسر او نیز به دلیل مشابه محکوم شده است. خانم زورنیگ در سپتامبر گذشته یک خانواده شش نفر سوری را از رودبیهاون به منزلش در کپنهاگ آورده بود و همسرش آنها را به ایستگاه قطار رسانده و برای آنها بلیت قطار سوئد را خریده بود.

در حالیکه دادگاه این زوج را به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین مجرم شناخته٬ خانم زورنیک به حکم مذکور انتقاد دارد و هر حکمی جز تبرئه را غیرمنصفانه می داند. او گفت: «من کار چندانی نکردم. اما خیلی ها هستند که توجه بیشتری به پناهجویان دارند و به آنها کمک زیادی می کنند.»

مجازات درنظر گرفته شده برای اقداماتی از این دست معمولا کمتر از این بوده است. پیشتر مردی به اتهام جابجایی چهار پناهجوی افغان ۶۷۰ یورو جریمه شد.

به گفته پلیس دانمارک طی پنج تا شش ماه گذشته دست کم ۲۷۹ نفر در ارتباط با پناهجویان به چنین اقداماتی دست زده اند. این رقم در طول سال ۲۰۱۴ نزدیک به ۱۴۰ مورد گزارش شده است.

سوئد در سال گذشته میلادی ۱۶۳ هزار پناهجو و دانمارک با جمعیتی معادل نصف آن نزدیک به ۲۱ هزار نفر را پذیرفتند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا برای اطلاعاتی درباره یک هکر ایرانی ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد

فرانسه هواپیمای حامل ۳۰۳ تبعه هند به مقصد نیکاراگوئه را زمین‌گیر کرد

از همه جا رانده؛ ۲۵۰ پناهجوی روهینگیایی به مقصد نرسیده به دریا عودت شدند