چند هزار مهاجر در خاک یونان حضور دارند؟

چند هزار مهاجر در خاک یونان حضور دارند؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با وجود بسته شدن مرز مقدونیه و سخت گیریهای بیشتر کشورهای واقع در مسیر بالکان، همچنان بر شمار مهاجران در یونان افزوده می شود. استاماتیس گیانیسیس،

آگهی

با وجود بسته شدن مرز مقدونیه و سخت گیریهای بیشتر کشورهای واقع در مسیر بالکان، همچنان بر شمار مهاجران در یونان افزوده می شود. استاماتیس گیانیسیس، خبرنگار یورونیوز در یونان تصویری کلی از آمار مهاجران حاضر در این کشور ارائه می دهد.

او می گوید: «هم اکنون حدود ۴۲ هزار مهاجر در یونان هستند. ۱۲ هزار نفر از آنها در اردوگاه موقت ایدومنی در مرز مقدونیه هستند و ۱۰ هزار نفر که تازه از ترکیه به یونان رسیده اند، در جزایر شرقی دریای اژه که مشرف به سواحل ترکیه است، حضور دارند. ۲۰ هزار نفر نیز در سرزمین اصلی یونان هستند که از این تعداد ۱۰ هزار نفر در آتن و اطراف آن و مابقی پراکنده در دیگر نقاط کشور و عازم مرزهای شمالی هستند.»

او می افزاید: «در مجموع ۳۰ درصد از کل مهاجران کودک بوده و ۴۲ درصد از آنها نیز دارای ملیت سوری هستند. دولت یونان می گوید ظرفیت ارائه سرپناه به ۳۰ هزار مهاجر را دارد اما بیشتر مهاجران تمایلی به استفاده از این امکانات ندارند زیرا می ترسند دستگیر شوند و فرصت ادامه سفر به سمت غرب اروپا را از دست بدهند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازگردانده شدن تعدادی پناهجو از یونان به ترکیه و نگرانی مجامع حقوق بشری

افزایش قابل توجه شمار مهاجران در یونان با وجود بسته شدن مسیر بالکان

مرکل: بستن مسیر بالکان مشکل را حل نمی کند