مراقبت از حیوانات خانگی، انگیزه مرد ژاپنی برای بازگشت به فوکوشیما

مراقبت از حیوانات خانگی، انگیزه مرد ژاپنی برای بازگشت به فوکوشیما
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در پنجمین سالگرد زلزله و سونامی ویرانگر ژاپن، مردم این کشور با روشن کردن شمع به قربانیان این رخداد طبیعی که فاجعه ای اتمی را به همراه داشت، ادای

آگهی

در پنجمین سالگرد زلزله و سونامی ویرانگر ژاپن، مردم این کشور با روشن کردن شمع به قربانیان این رخداد طبیعی که فاجعه ای اتمی را به همراه داشت، ادای احترام کردند.

بسیاری از اهالی فوکوشیما و مناطق اطراف نیروگاه هسته ای تصور نمی کردند که پنج سال پس از سونامی همچنان مجبور باشند که دور از سرزمین خود زندگی کنند.

ماتسومورا نائوتو یکی از معدود افرادی است که توانسته بر ترس خود غلبه کند و به منطقه فاجعه دیده اتمی بازگردد. هدف او از بازگشت به این منطقه مراقبت از حیواناتی است که بدون حضور او ممکن بود بمیرند.

او می گوید: «تا زمانی که من اینجا هستم آنها لااقل گرسنگی نمی کشند. در ابتدا فکر نمی کردم که اثرات این اتفاق تا پنج سال ادامه داشته باشد. این حیوانات موجودات زنده هستند. شما نمی توانید فقط یک بار به آنها غذا بدهید و بعد به حال خود، رهایشان کنید.»

آقای نائوتوی ۵۶ ساله تنها فرد ساکن در این منطقه است که زمانی ۱۶ هزار نفر جمعیت داشت.

او ادامه می دهد: «هیچ کس نمی تواند نسبت به سلامت شما در اینجا تضمین بدهد. آنها گفته اند که میزان رادیو اکتیو در اینجا بسیار کم است و شما لازم نیست نگران باشید. چرا که هیچ اتفاقی رخ نمی دهد. اما اگر اتفاقی رخ بدهد آنها اعتراف نمی کنند که این اتفاق ارتباطی با اشعه های رادیواکتیو دارد. دولت این گونه از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کند. آنها فکر می کردند که فقط باید منطقه را پاکسازی کنند و مثلا هتل و بیمارستان بسازند. اما مساله این است که دیگر کسی به این مناطق بازنمی گردد.»

زلزله شدید نه ریشتری که مرکز آن در آبهای اطراف منطقه فوکوشیمیا بود و با سونامی همراه شد، بزرگترین فاجعه اتمی را پس از فاجعه اتمی چرنوبیل رقم زد.

خطر اشعه رادیو اکتیوی باعث شد که بیش از ۱۶۰ هزار نفر مجبور به ترک خانه هایشان شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادای احترام ژاپنی ها به قربانیان در سالروز وقوع سونامی و فاجعه اتمی فوکوشیما

تصاویر نیروگاه فوکوشیما پنج سال بعد از سونامی ژاپن

دست‌کم ۴۸ نفر در پی وقوع زمین‌لرزه‌های قدرتمند در سواحل غربی ژاپن کشته شدند