نگاهی از درون به کره شمالی: ماجراجویی یک عکاس

نگاهی از درون به کره شمالی: ماجراجویی یک عکاس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک عکاس آماتور که به کره شمالی سفر کرده بود، با عکسهایی که منتشر کرده است گوشه هایی از واقعیت را به نمایش می گذارد که کمتر دیده شده است. میکاو

آگهی

یک عکاس آماتور که به کره شمالی سفر کرده بود، با عکسهایی که منتشر کرده است گوشه هایی از واقعیت را به نمایش می گذارد که کمتر دیده شده است.

میکاو هونیویچ توانست تنظیمات دوربین خود را طوری عوض کند که مقامهای کره شمالی تصور کنند او عکسهای گرفته شده را پاک کرده است، در حالی که او فقط آنها را مخفی کرده بود. او همچنین توانست عکسهایی را که عمار حسن محمد جواد حسن، دوست آمریکایی او گرفته بود و مقامهای کره شمالی تلاش کرده بودند آنها را پاک کنند، بازیابی کند.

آقای هونیویچ همانند همه گردشگران خارجی در کره شمالی، با همراهان رسمی که از طرف دولت گماشته شده بودند از این کشور بازدید می کرد. او می گوید نظارت این گماشته ها بقدری شدید بود که حتی زمان خواب و بیداری او را تنظیم می کردند.

در میان تصاویری که او منتشر کرده است، پروژه های جاده سازی ناتمامی به چشم می خورد که در تضاد کامل با تصویر کشوری هستند که تلاش می کند خود را به عنوان یک ابرقدرت اتمی در جهان معرفی کند.

عکاس این مجموعه می گوید در یکی از سفرهایی که با اتوبوس رفته بودند، به آنها گفته شد که وارد منطقه نظامی می شوند و عکسبرداری ممنوع است.

آقای هونیویچ به خبرنگار یورونیوز گفت: «به نظر من کره شمالی بدتر از آن چه بود که در تلویزیون به نمایش گذاشته می شود. ما شاهد خشونت نبودیم یا افراد بی خانمانی را ندیدم. شاهد مرگ کسی نبودیم و هیچ اردوگاه کار اجباری به چشم ما نخورد. اما مردمی را دیدیم که از سوء تغذیه رنج می برند. چهره های غمگین و ترسیده ای که از رودررو شدن با دیگران طفره می روند.»

او می گوید: «از طرفی آنها کشور کره شمالی را به ما نشان می دادند و از طرفی خود ما بازیگر بودیم. بازیگرانی که به مردم این کشور نشان بدهیم خارجیها به کره شمالی می آیند و این کشور را تحسین می کنند.»

آقای هونیویچ خوش اقبال بود که توانست بدون آنکه بازداشت شود کره شمالی را ترک کند. حدود دو ماه قبل یک دانش آموز آمریکایی در کره شمالی به اتهام «تلاش برای تخریب چهره کشور» بازداشت شد. او متهم شد که تلاش کرد است یک پوستر تبلیغاتی دولتی را از هتلی که در آن اقامت داشت بدزدد و هنگامی که در فرودگاه قصد داشت کشور را ترک کند بازداشت شد.

آقای هونیویچ به خاطر می آورد که به او هم هشدار داده شده بود که به طبقه پنجم هتلی که در آن اقامت داشت نرود. از طرفی در آسانسور هتل، دگمه طبقه پنجم وجود نداشت. او می گوید شایعه ای وجود داشت که در این طبقه تجهیزات جاسوسی از مهمانان وجود دارد.

یکی از این تصاویر، مردان و زنان خوش پوشی را در ایستگاه قطار پایتخت نشان می دهد. او این عکس را از داخل قطار گرفت.

برای دیدن تصاویر بیشتر به اینجا بروید (مسیر کره شمالی و پیونگ یانگ: ساده نمایشی:) عکاس: میکاو هونیویچ بلاگ, فیس بوک, توییتر

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تجربه یک سفر؛ کره‌شمالی از نگاه یک گردشگر ساکن اروپا چگونه است؟

سازمان ملل، تحریمهای جدیدی را علیه کره شمالی تصویب کرد

کره شمالی مدعی پیشرفت در توسعه موشک‌های مافوق صوت برای حمله به اهداف دوردست آمریکا شد