انتقادهای شدید از توافق اتحادیه اروپا و ترکیه درباره پناهجویان

انتقادهای شدید از توافق اتحادیه اروپا و ترکیه درباره پناهجویان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

چند روز قبل از کنفرانس سران دیگری میان رهبران اتحادیه اروپا و ترکیه، توافقهایی که در کنفرانس پیشین صورت گرفت، مورد انتقاد شدید سازمان ملل، نهاد های

آگهی

چند روز قبل از کنفرانس سران دیگری میان رهبران اتحادیه اروپا و ترکیه، توافقهایی که در کنفرانس پیشین صورت گرفت، مورد انتقاد شدید سازمان ملل، نهاد های دفاع از حقوق بشر و برخی رهبران اتحادیه قرار گرفته است.

وزیر خارجه اسپانیا روز دوشنبه گفت این توافق خلاف قوانین بین المللی، کنوانسیون ژنو و بند هفتاد و هشت معاهدات اتحادیه اروپاست.

خوزه گارسیا مارگایو افزود: “آنچه اسپانیا با آن بشدت مخالف است، اخراج جمعی (پناهجویان) است. واقعیت آن است که هرکه پایش به خاک اروپا می رسد حق دارد بعنوان یک فرد به موردش رسیدگی شود. بدین معنی که تقاضای پناهندگی اش را تسلیم کند، تقاضایش بررسی شود و اگر تقاضایش رد شود، حق استیناف داشته باشد که احتمال عودت او را به کشور مبدا لغو می کند.”

کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نیز خاطر نشان کرده است که موارد تناقض میان اتحادیه اروپا و حقوق بشر باید از میان برداشته شود.

زید رعد الحسین گفت: “امیدوارم به این ارزیابی های مستقل توجه شود که (مهاجران) نباید بطور جمعی (به کشور مبدا) بازگردانده شوند. موارد بالقوه تناقض میان قوانین اتحادیه اروپا و سیاستهای آن، این توافق (میان اتحادیه و ترکیه) را بی اعتبار می سازد. باید میان قوانین حقوق بشر و اتحادیه اروپا هماهنگی وجود داشته باشد.”

با توجه به اینکه تنها در دو ماه و نیم گذشته حدود یکصد هزار پناهجو وارد خاک اروپا شده اند، رهبران اتحادیه اروپا و ترکیه مذاکرات دشواری را در کنفرانس پایان هفته در پیش رو دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتحادیه اروپا برای تحریم شهرک‌نشینان افراطی اسرائیل به «توافق سیاسی» دست یافت

روی آنتن؛ ویژه برنامه یورونیوز برای پوشش اخبار انتخابات پارلمان اروپا و نظرسنجی‌ها

اتحادیه اروپا از بسته کمک مالی ۷.۴ میلیارد یورویی به مصر خبر داد