کلینتون گام بلند خود را برای ریاست جمهوری برداشت

کلینتون گام بلند خود را برای ریاست جمهوری برداشت
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات پیروز انتخابات مقدماتی و درون حزبی دومین سه شنبۀ بزرگ آمریکا بود. نتایج آرای اعلام شده از پیروزی قطعی وی در چهار ایالت

آگهی

هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات پیروز انتخابات مقدماتی و درون حزبی دومین سه شنبۀ بزرگ آمریکا بود. نتایج آرای اعلام شده از پیروزی قطعی وی در چهار ایالت خبر می دهد و در ایالت میسوری نیز رقابت میان وی و برنی ساندرز بسیار تنگاتنگ گزارش می شود.

وی در سخنرانی خود پس از پیروزی در این انتخابات گفت: «رئیس جمهوری آیندۀ ما باید بتواند سه وظیفه را به خوبی انجام بدهد، نخست بتواند در زندگی مردم تغییرات مثبتی ایجاد کند، دوم اینکه امنیت آنها را تامین کند و دیگر اینکه بتواند دوباره کشور ما را متحد کند.»

بسیاری از هواداران هیلاری کلینتون با اشاره به سابقۀ سیاسی وی در زمانی که بانوی نخست این کشور بود یا وزارت دفاع آمریکا را به عهده داشت، عملکرد وی را خوب توصیف می کنند.

یکی از رای دهندگان به هیلاری کلینتون می گوید: «من فکر می کنم بیشتر مردم او را دوست دارند و معتقدم که او خیلی مستحکم به روی موضوعاتی که ما هم دربارۀ آن صحبت می کنیم کار می کند و به آنها توجه دارد.»

یکی دیگر از هواداران هیلاری کلینتون نیز می گوید: «وقتی هیلاری کلینتون بانوی اول بود من فقط ۱۴ سال داشتم و حالا قادرم به او رای بدهم. او نخستین زنی است که به من نشان داد که لازم نیست برای سیاست ورزی همسر کسی باشم، من می توانم وارد دنیای سیاست شوم.»

هیلاری کلینتون تاکنون در بیش از ۱۶ ایالت پیروز شده است.

خبرنگار یورونیوز می گوید: «امشب بزرگترین شب پیروزی هیلاری کلینتون از زمان آغاز انتخابات مقدماتی بود. او در نطق پیروزی خود نشان داد که برنی ساندرز دیگر یک تهدید به شمار نمی آید. او حالا می تواند برای مقابله با نامزدی که جمهوریخواهان انتخاب خواهند کرد، خود را آماده کند.»

وزیر دفاع سابق آمریکا در کسب آرای انجمن های درون حزبی نیز نسبت به برنی ساندرز موفق تر بوده و تاکنون بیش از ۱.۵۰۰ انجمن را با خود همراه کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات مقدماتی آمریکا؛ جمهوریخواهان نمی توانند دونالد ترامپ را متوقف کنند

ترامپ می گوید داستان جمهوریخواهان را در همه جای دنیا تکرار می کنند

«جار و جنجال جمهوریخواهان»؛ سندرز: چرا موقع معافیت مالیاتی میلیاردرها اعتراضی ندارید؟