فرد مظنون کشته شده در بروکسل پرچم داعش با خود داشت

فرد مظنون کشته شده در بروکسل پرچم داعش با خود داشت
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادستانی بلژیک می گوید که فرد مظنون کشته شده در جریان عملیات ضدتروریستی روز سه شنبه در بروکسل، پایتخت این کشور، پرچم داعش با خود داشت. به گفته تیری

آگهی

دادستانی بلژیک می گوید که فرد مظنون کشته شده در جریان عملیات ضدتروریستی روز سه شنبه در بروکسل، پایتخت این کشور، پرچم داعش با خود داشت.

به گفته تیری ورتس، سخنگوی دادستانی بلژیک در یک نشست خبری، این فرد متولد الجزایر بود و بلقاید محمد نام داشت و به طور غیرقانونی در بلژیک زندگی می کرد. او سابقه تروریستی نداشت و فقط یک پرونده سرقت در بلژیک برای او تشکیل شده بود.

در این نشست خبری گفته شد که او به یک سلاح کلاشنیکف مسلح بود اما مواد انفجاری با خود نداشت.

این عملیات بخشی از همکاری مشترک ضدتروریستی نیروهای امنیتی بلژیک و فرانسه در پی حملات ماه نوامبر در پاریس بود. در جریان عملیات روز سه شنبه که با جستجو از یک آپارتمان در جنوب شهر بروکسل همراه بود، دو مظنون توانستند فرار کنند. چند مامور پلیس هم مجروح شده اند که یکی از آنها یک مامور زن پلیس فرانسه است.

هنگامی که ماموران امنیتی تلاش کردند که برای جستجو از این آپارتمان وارد آن بشوند با تیراندازی مظنونانی روبرو شدند که در آپارتمان پناه گرفته بودند و پس از آن، درگیری رخ داد.

بلافاصله پس از حملات پاریس اعلام شد که به احتمال زیاد طراحی حملات در بلژیک صورت گرفته بود و مهاجمان و همدستان آنها در خانه هایی که با مدارک جعلی و پرداخت پول نقد اجاره کرده بودند، عملیات را طراحی کردند.

اثر انگشت صلاح عبدالسلام و عبدالحمید اباعود که گفته می شود از طراحان حملات بوده اند در بلژیک پیدا شده است. صلاح عبدالسلام همچنان فراری است اما عبدالحمید اباعود در هجدهم نوامبر و در جریان حملات نیروهای ضدتروریستی فرانسه کشته شد. عبدالحمید اباعود، متولد بلژیک بود و گفته می شود که در سوریه در کنار نیروهای داعش مشغول جنگ بوده است.

آثاری از دی ان ای بلال هدفی هم در بلژیک پیدا شده است. بلال هدفی یکی از بمبگذاران انتحاری بود که در پاریس با انفجار بمبهایی که به خود بسته بود، خود را منفجر کرد.

در جریان حملات سیزدهم نوامبر پاریس که با تیراندازی در یک سالن کنسرت و انفجار بمب همراه بود، ۱۳۰ نفر کشته و دهها نفر مجروح شدند. گروه اسلامگرای «داعش» که خود را دولت اسلامی می خواند و به دنبال حاکم کردن خلافت اسلامی در بخشهایی از سوریه و عراق است، مسئولیت اجرای این حملات را به عهده گرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عملیات ضدتروریستی در بروکسل؛ یک مظنون کشته و چهار پلیس زخمی شدند

بروکسل، یک افسر پلیس در جریان یورش به یک منزل مسکونی زخمی شد

پلیس بلژیک از دستگیری چندین نفر در ارتباط با حمله های انتحاری پاریس خبر داد