از منافع اقتصادی مهاجران برای آلمان تا دعوای گوگل در روسیه

از منافع اقتصادی مهاجران برای آلمان تا دعوای گوگل در روسیه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نگاهی به دعوای حقوقی گوگل در روسیه دعوای گوگل با ارگان دولتی مبارزه با انحصار روسیه ادامه دارد. پس از صدور رای یکی از نهادهای نظارتی روسیه علیه این

آگهی

نگاهی به دعوای حقوقی گوگل در روسیه

دعوای گوگل با ارگان دولتی مبارزه با انحصار روسیه ادامه دارد. پس از صدور رای یکی از نهادهای نظارتی روسیه علیه این موتور جستجوگر آمریکایی، دوشنبه گذشته نیز با تقاضای تجدیدنظر گوگل مخالفت شده است. اما این تنها چالش کنونی گوگل نیست. علاوه بر مسئله مالیات بحث برانگیز در بریتانیا، کمیسیون اروپا هم تحقیق و تفحص از این شرکت آمریکایی را در دستور کار قرار داده است.

ظرفیت های مهاجران برای رونق اقتصادی آلمان

آلمان مشکلات اقتصادی اروپا را بسیار بهتر از همسایگانش پشت سر گذاشته است و حال برخی می گویند، این کشور می تواند از هجوم مهاجران نیز بهره مند شود. همزمان با پیش بینی کاهش جمعیت آلمان طی سالهای پیش رو و نیاز روزافزون این کشور به نیروی کار جوان، حضور مهاجران می تواند نیازهای کارفرمایان آلمانی را برآورده کند. حتی پیش از شروع بحران مهاجران، کسب و کار آلمان به دنبال پر کردن پست های شغلی به خصوص مشاغلی با مهارت بالا بود و از خارجیان استقبال می کرد. طبق مطالعات وزارت امور اقتصاد و انرژی آلمان، حدود دو سوم جمعیت مهاجران از قاره اروپا هستند و بیش از یک سوم از داخل اتحادیه اروپا. در این بین، ترکیه و بعد از آن لهستان، بیشترین سهم را دارند. با وجود همه اینها، افکار عمومی آلمان همچنان در رابطه با استقبال از مهاجران به دلیل چالش های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ، به اجماع نظر نرسیده است.

این دو موضوع محورهای اصلی برنامه این هفته «نبض تجارت» را تشکیل می دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رشد ۶۷ درصدی فروش املاک و مستغلات در دُبی طی یکسال گذشته

برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه «سیتی اسکیپ» در دبی همزمان با رونق بازار مسکن

دبی؛ افتتاح بیست و نهمین نمایشگاه «بازار سفر عربی»