ترامپ می گوید داستان جمهوریخواهان را در همه جای دنیا تکرار می کنند

ترامپ می گوید داستان جمهوریخواهان را در همه جای دنیا تکرار می کنند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه همچنان در صدر لیست نامزدهای جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد و در دومین سه شنبۀ بزرگ آمریکا نیز توانست

آگهی

دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه همچنان در صدر لیست نامزدهای جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد و در دومین سه شنبۀ بزرگ آمریکا نیز توانست ایالت های بیشتری را به خود اختصاص بدهد.

وی در نطق پیروزی خود گفت: «ما حزبمان را با هم جلو می بریم و اتفاقی که الان دارد می افتد باعث خواهد شد که داستان حزب جمهوریخواه به بزرگترین داستان سیاسی در جهان تبدیل شود. همه دربارۀ این موضوع می نویسند و در تمام اروپا و دیگر جاهای دنیا دربارۀ آن حرف می زنند. میلیونها نفر امروز برای رای دادن آمدند.»

دونالد ترامپ علاوه بر فلوریدا، در ایالت های ایلینویز، کارولینای جنوبی و میسوری نیز در صدر لیست جمهوریخواهان ایستاد.

مارکو روبیو، سناتور فلوریدا که در ایالت خود نیز نتوانست بر دونالد ترامپ پیروز شود، پس از اعلام نتایج با اشاره ضمنی به سخنان میلیاردر آمریکایی و شکاف ایجاد شده در میان مردم بویژه مهاجران گفت: «سیاست خشن علیه مردمانی دیگر، تنها به ایجاد شکاف در حزب ما منجر نخواهد شد بلکه همۀ ما را به ملتی تقسیم شده تبدیل خواهد کرد. این سخنان ما را به عنوان ملتی که به خاطر داشتن عقاید سیاسی متفاوت از همدیگر متنفر هستند برجای باقی خواهد گذاشت. اینکه ما الان خودمان را در چنین وضعیتی می بینیم تعجب آور نیست بلکه نزدیک به یک دهه است که اتفاق افتاده است.»

با اینکه دونالد ترامپ توانست مارکو روبیو را در فلوریدا شکست بدهد اما نتوانست بر جان کیسیک، سناتور اوهایو در این ایالت پیروز شود. جان کیسیک با بیش از ۱۰ درصد فاصله توانست بر دونالد ترامپ پیشی بگیرد.

انتخابات مقدماتی دومین سه شنبۀ بزرگ آمریکا در پنج ایالت میسوری، ایلینویز، اوهایو، کارولینای جنوبی و فلوریدا برگزار شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کلینتون گام بلند خود را برای ریاست جمهوری برداشت

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت