پاسخ مثبت «ای اف سی» به درخواست عربستان: بازی با رقبای ایرانی در زمین بی‌طرف برگزار می‌شود

پاسخ مثبت «ای اف سی» به درخواست عربستان: بازی با رقبای ایرانی در زمین بی‌طرف برگزار می‌شود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

کنفدراسیون فوتبال آسیا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد به دلیل ادامه قطع روابط سیاسی میان عربستان سعودی و ایران، دیدارهای تیم‌های فوتبال دو کشور در چارچوب رقابت‌های جام قهرمانان باشگاه‌های آسیا در فصل جاری در زمین بی‌‌طرف برگزار می‌شود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشتر پانزدهم مارس را به عنوان ضرب‌الاجلی برای برقرای مجدد روابط عادی میان دو کشور تعیین و اعلام کرده بود در غیر این‌ صورت، دیدارهای باشگاهی ایران و عربستان سعودی در زمین بی‌طرف برگزار خواهد شد.

سازمان لیگ فدراسیون فوتبال ایران با محکوم کردن این تصمیم اعلام کرد با همکاری وزارت ورزش و باشگاه به این اقدام کنفدراسیون فوتبال آسیا پاسخ خواهد داد. در بیانیه سازمان لیگ فوتبال ایران آمده است: «این رای را منصفانه و منطبق بر واقعیت نمی‌داند و ردپای لابی‌های سعودی در کنفدراسیون فوتبال آسیا در این رای دیده می‌شود. سازمان لیگ فوتبال ایران با قاطعیت اعلام می‌کند جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین کشور منطقه است. مهم‌ترین دلیل امنیت ایران هم برگزاری مسابقات سه کشور آسیایی و منطقه در ایران است. جمهوری اسلامی ایران میزبان بازی‌ تیم‌های ملی افغانستان، عراق و سوریه است.

پس از اعدام شیخ باقر نمر و حمله به اماکن دیپلماتیک عربستان سعودی در تهران و مشهد، ریاض تمامی روابط دیپلماتیک و تجاری خود را با ایران قطع کرد. فدراسیون فوتبال در ماه ژانویه از عربستان از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته بود تا کشوری ثالث را به جای ایران به عنوان میزبان بازی‌ها معرفی کند. کنفدراسیون فوتبال آسیا از هر دو کشور خواسته‌است تابیست و پنجم ماه مارس (ششم فروردین) میزبان بی‌طرف را خود را پیشنهاد کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ساز مخالف عربستان و امارات: در ایران و قطر مسابقه نمی دهیم

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟