بازدید آنجلینا جولی از اردوگاه پناهجویان در بندر پیره یونان

بازدید آنجلینا جولی از اردوگاه پناهجویان در بندر پیره یونان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آنجلینا جولی به عنوان سفیر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان روز چهارشنبه از اردوگاه آوارگان در بندر پیره یونان بازدید کرد. در این

آگهی

آنجلینا جولی به عنوان سفیر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان روز چهارشنبه از اردوگاه آوارگان در بندر پیره یونان بازدید کرد. در این ارودگاه چهار هزار پناهجو که اغلب آنها را آوارگان سوری تشکیل می دهند، اسکان داده شده اند.

ستاره سرشناس سینمای هالیود که با استقبال چشمگیر ساکنان اردوگاه و نیز نمایندگان رسانه ها مواجه شده بود ضمن ابراز احساسات نسبت به کودکان، در گفتگو با خبرنگاران، تصویربرداران و عکاسان حاضر در محل، آنها را به تفکر بیشتر نسبت به وضعیت آوارگان فراخواند.

محمد یکی از پناهجویان سوری در یونان می گوید: «از اینکه آنجلینا برای دیدن آوارگان سوری به اینجا آمده بسیار خوشحالیم. از یونانی ها و کشورشان هم که ما را پذیرفته اند، سپاسگذاریم.»

احمد آواره افغان نیز با ابراز نارضایتی از وضعیت برزخی خود می گوید: «هر وقت که مرزها باز شد و توانستیم خود را به کشوری برسانیم، آنوقت میتوان به آینده امیدوار بود. اما اکنون هیچ چیز نمی دانیم و در وضعیتی تیره و تار به سر می بریم.»

دهها هزار نفر هم اکنون در اردوگاه ها و مراکز پذیرش موقت پناهجویان در یونان به سر می برند و مترصد خروج از این کشور به سمت شمال اروپا هستند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بیانیه ای مطبوعاتی، سفر آنجلینا جولی به یونان را در راستای تقویت تلاش های انجام شده از سوی این سازمان و نیز دولت یونان برای پاسخگویی فوری به وضعیت انسانی رو به وخامت پناهجویان در اردوگاه های موقت این کشور توصیف کرده است.

پانوس کیتسیکوپولوس خبرنگار یورونیوز در گزارش خود از یونان آورده است: «سفر آنجلینا جولی امید را در میان چهار هزار آواره اسکان داده شده در بندر پیره زنده کرده است. حدود چهل و پنج هزار مهاجر و پناهجو در کل یونان به سر می برند که از این میان دوازده هزار نفر در منطقه آتیک (منطقه ای که آتن، پایتخت یونان در آن قرار دارد) اسکان داده شده اند. تنها در اردوگاه ایدومنی (واقع در مرز یونان و مقدونیه) از یازده هزار پناهجو ثبت نام به عمل آمده و این درحالی است که دولت یونان در پی درخواست مقامات محلی در تدارک تخلیه قریب الوقوع این منطقه است. آتن برای اداره این بحران در اجلاس روز جمعه بروکسل از شرکای اروپایی خود درخواست کمک های مالی خواهد کرد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

در آستانه نشست بروکسل، ورود پناهجویان به یونان و ایتالیا ادامه دارد

مشعل بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در المپیای یونان روشن شد

یونان موفق شد سردسته باند بزرگ بین‌المللی قاچاق سوخت با درآمد ۲۱ میلیارد دلاری را دستگیر کند