واکسیناسیون پناهجویان در مقابل" هپاتیت آ" در مرز یونان و مقدونیه

واکسیناسیون پناهجویان در مقابل" هپاتیت آ" در مرز یونان و مقدونیه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در حالی که نتیجه مذاکرات رهبران اروپایی درباره بحران پناهجویان همچنان در هاله ای ار ابهام قرار دارد، هزاران پناهجو شب سرد دیگری را همراه با ترس و

آگهی

در حالی که نتیجه مذاکرات رهبران اروپایی درباره بحران پناهجویان همچنان در هاله ای ار ابهام قرار دارد، هزاران پناهجو شب سرد دیگری را همراه با ترس و امید در مرز یونان و مقدونیه سپری می کنند. بعضی از آنها از این بلاتکلیفی به ستوه آمده اند.

مردی که از حلب آمده می گوید: “اتحادیه اروپا می بایست این مشکل را برای ما حل کند. ما نمی خواهیم که آنها فقط عکسهای ما را بگیرند و در روزنامه ها چاپ کنند تا به مردم یادآوری کنند که ما وجود داریم. ما دیگر وجود نداریم. برای ما دیگر همه چیز تمام شده است.”

همزمان با پدیدار شدن یک کودک مبتلا به هپاتیت آ در اردوگاه ایدومنی واقع در مرز یونان و مقدونیه، دولت یونان اقدام به واکسینه کردن تعدادی از این پناهجویان کرده است.

مادر نوزادی می گوید: “تمام آنچه که من از رهبران اروپایی می خواهم این است که نسبت به کودکانی که اینجا هستند رحم داشته باشند. کودکان در حال از بین رفتن هستند. شکر خدا دختر من بیمار نشده ولی کودکانی هستند که بخاطر شرایط زندگی اینجا در حال جان دادن در بیمارستان هستند.”

یکی از عوامل ابتلا به هپاتیت آ مصرف آب و غذای آلوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شیوع هپاتیت حاد در بین کودکان با منشا ناشناخته؛ سه کودک در اندونزی جان باختند

شهر چشمه ترکیه، میزبان پناهجویان به جای گردشگران

توقف صدور ویزا برای کارمندان نهاد‌های بشردوستانه؛اسرائیل امدادرسانی به فلسطینیان غزه را بغرنج‌تر کرد