کاخ سفید تحریمهای تازه ای را علیه کره شمالی وضع کرد

کاخ سفید تحریمهای تازه ای را علیه کره شمالی وضع کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در واکنش به حکم دادگاه عالی کره شمالی مبنی بر محکومیت یک دانشجوی آمریکایی به ۱۵ سال زندان همراه با کار اجباری، کاخ سفید اعلام کرد پیونگ یانگ از

آگهی

در واکنش به حکم دادگاه عالی کره شمالی مبنی بر محکومیت یک دانشجوی آمریکایی به ۱۵ سال زندان همراه با کار اجباری، کاخ سفید اعلام کرد پیونگ یانگ از شهروندان آمریکایی به عنوان وسیله ای برای رسیدن به اهداف سیاسی خود سود می جوید.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید درباره حکم صادره گفت: «دلایلی که دستگیری و زندانی شدن این فرد را به همراه داشته باعث دستگیری و زندانی شدن افراد در آمریکا و یا هر کشور دیگری در جهان نمی شود. کاملا واضح است دولت کره شمالی به دنبال سود جستن از شهروندان آمریکایی تبار برای رسیدن به اهداف سیاسی خود است.»

در همین حال، کاخ سفید روز چهارشنبه از به اجرا گذاشتن تحریمهای تازه ای علیه کره شمالی خبر داد. این تحریمها ممنوعیت سرمایه گذاری در کره شمالی و صادرات به این کشور را شامل می شود.

اعمال این تحریمها پس از آن صورت می گیرد که کره شمالی در ماه ژانویه و فوریه سال جاری اقدام به آزمایش هسته ای و پرتاب یک موشک دوربرد کرده بود. پیونگ یانگ پرتاب موشک دوربرد را صلح آمیز و با هدف فرستادن ماهواره به فضا اعلام کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کره شمالی؛ ۱۵ سال زندان و کار اجباری برای دانشجوی آمریکایی

آمریکا: اقدام کره شمالی در پرتاب ماهواره جاسوسی نقض قطعنامه‌‌های شورای امنیت است

گمانه زنی‌های آمریکا درباره سفر وزیر دفاع روسیه به کره شمالی؛ «مسکو به‌دنبال تامین سلاح است»