افزایش مالیات بر شکر در بریتانیا با هدف کنترل سلامت نوجوانان

افزایش مالیات بر شکر در بریتانیا با هدف کنترل سلامت نوجوانان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مالیات بر نوشیدنی های شکردار در بریتانیا افزایش خواهد یافت. این قانون مالیاتی جدید، نوشیدنی های گازدار از جمله نوشابه ها را هدف قرار داده که بیشترین

آگهی

مالیات بر نوشیدنی های شکردار در بریتانیا افزایش خواهد یافت. این قانون مالیاتی جدید، نوشیدنی های گازدار از جمله نوشابه ها را هدف قرار داده که بیشترین مصرف آنها در میان نوجوانان است. اما آب میوه ها و نوشیدنی های لبنی از این قانون مستثنی شده اند.

جورج اوزبورن، وزیر امور مالی و خزانه داری بریتانیا در این مورد گفت: «این مالیات براساس میزان استفاده شکر، بر نوشیدنی هایی با بیش از ۵ گرم شکر در هر ۱۰۰میلی لیتر اعمال خواهد شد و در مورد نوشیدنی هایی با بیش از ۸ گرم شکر سنگین تر است.»

در حالیکه حداکثر میزان شکر توصیه شده در روز برای افراد بالای یازده سال تنها ۳۰گرم است، یک قوطی ۳۳۰میلی لیتری نوشابه ۳۵ گرم (هفت قاشق چایخوری) شکر دارد.

گوین پارتینگتون، مدیر کل موسسه نوشیدنی های غیرالکلی بریتانیا اما به این قانون جدید اعتراض دارد: «اینگونه تنبیه شدن و دیدن اینکه مشتریان ما برای مصرف این یک نوع محصول تنبیه می شوند، زمانی که مصرف کالری و شکر از کیک، بیسکوییت و شیرینی ها نیز در حال افزایش است، به شدت ناعادلانه است.»

آقای اوزبورن می گوید این قانون مالیاتی از آوریل ۲۰۱۸ اعمال می شود و این دو سال به شرکت های تولیدکننده نوشیدنی های شکردار فرصت می دهد تا ترکیب مواد اولیه محصولات خود را اصلاح کنند. بزعم وزیر خزانه داری بریتانیا، درآمد سالانه ۵۲۰میلیون پوندی این مالیات برای بهبود کیفیت ورزش در مدارس ابتدایی هزینه خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا زمان وعده های غذایی بر کاهش وزن تاثیر می گذارد؟

نرخ تورم در حوزه پولی یورو «به‌طور غیرمنتظره» کاهش یافت

چرا شمار زنان شاغل و جویای کار در اروپا بیش از آمریکای شمالی است؟