پرده برداری از حقوق بلاتر در نخستین گزارش ضرر مالی فیفا

پرده برداری از حقوق بلاتر در نخستین گزارش ضرر مالی فیفا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گزارش های منتشر شده در روز جمعه نشان می دهد فیفا برای نخستین بار از سال ۲۰۰۲ ضرر کرده است. هزینه های «غیرقابل پیش بینی» سال گذشته موجب شده تا جانی

آگهی

گزارش های منتشر شده در روز جمعه نشان می دهد فیفا برای نخستین بار از سال ۲۰۰۲ ضرر کرده است. هزینه های «غیرقابل پیش بینی» سال گذشته موجب شده تا جانی اینفانتینو در اولین تجربه خود در راس فوتبال دنیا، فیفایی را مدیریت کند که سال گذشته دست کم ۱۲۲ میلیون دلار زیان کرده است.

ژان فرانسوا تاندا، یکی از خبرنگاران شبکه تلویزیونی سوییس و تحلیلگر مسائل فیفا در این باره می گوید: «ضرر مربوط به سال گذشته است. سالی که هزینه های فیفا بمراتب بیشتر شد، تنها هزینه وکلا نسبت به سال های پیش از آن دو برابر شد و این در حالی بود که اسپانسرها هم سرمایه گذاری خاصی نکردند. عدم موفقیت فیفا در جذب اسپانسرهای جدید و مجموعه این ها، در کل موجب چنین ضرری شد.»

رسوایی های مالی در فیفا موجب شد تا هزینه های دفتر حقوقی فیفا و به ویژه حق مشاوره وکلا از ۳۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴ به بیش از ۶۱ میلیون دلار در سال گذشته میلادی برسد.

اما این تنها دلیل نبود. نگاهی به دستمزد رییس پیشین فیفا شاهد دیگری است بر هزینه های گزاف این سازمان بین المللی. سپ بلاتر که بتازگی جای خود را به جانی اینفانتینو داده تنها در سال گذشته میلادی ۳میلیون و ۸۰۰ هزار دلار، به عنوان دستمزد دریافت کرده است؛ یعنی بیش از ۳۰۰ هزار دلار در ماه.

هر چند دستمزد جانشین او مشخص نیست، اما یک چیز بدیهی است: اینکه آقای اینفانتینو برای جبران این کسری در ماههای نخست ریاستش باید بیش از پیش به دنبال جذب حامیان مالی و بازگرداندن اعتبار لکه دار شده فیفا باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گزارش پلیس سوییس درباره ضرر و زیان سپ بلاتر به فیفا

سقبت روسیه از عربستان در صادرات نفت به چین؛ واردات نفت آمریکا توسط پکن ۸۱ درصد رشد کرد

چین فرستاده ویژه خود را برای مذاکرات صلح مرتبط با جنگ اوکراین به عربستان می‌فرستد