دیدار پوتین از کریمه در دومین سالگرد الحاق این شبه جزیره به روسیه

دیدار پوتین از کریمه در دومین سالگرد الحاق این شبه جزیره به روسیه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در دومین سالگرد الحاق کریمه به روسیه٬ ولادیمیر پوتین٬ رئیس جمهوری روسیه روز جمعه در حرکتی نمادین از پروژه ساخت پلی بر روی تنگه کرچ در این شبه جزیره

آگهی

در دومین سالگرد الحاق کریمه به روسیه٬ ولادیمیر پوتین٬ رئیس جمهوری روسیه روز جمعه در حرکتی نمادین از پروژه ساخت پلی بر روی تنگه کرچ در این شبه جزیره بازدید کرد. این پل با هزینه ای معادل سه میلیارد یورو کریمه را به جنوب روسیه متصل می کند و‍ به منزله کمک مسکو برای بهبود اوضاع اقتصادی منطقه تلقی می شود.

بسیاری از ساکنان سباستوپول در مراسم پیوستن کریمه به روسیه شرکت کردند. یکی از آنها گفت: « گرچه هنوز مشکلاتی وجود دارد اما اوضاع خوب است. قبل از هر چیز ساکنان کریمه روحیه خوبی دارند به این دلیل که به سرزمین مادریشان پیوسته اند.»

دیگری افزود: «مشکلات زیادی هست. بعنوان نمونه٬ کاغذبازی بیش از اندازه زیاد شده و فشارهای زیادی روی کسب و کارهاست. از سوی دیگر مقامهای اجرایی هم کم تجربه هستند.»

همزمان اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای از ادامه تمامی تحریم هایی که در ژوییه سال ۲۰۱۴ علیه مسکو وضع کرده بود خبر داد. این تحریمها مستقیما اقتصاد یالتا را تحت تاثیر قرار داده است.

آندری روستنکو٬ شهردارد یالتا در این زمینه گفت: «اگر تحریمها وجود نداشت٬ گردشگران اروپایی بیشتر می آمدند. اقتصاد یالتا تا حد زیادی به کشتیهای تفریحی وابسته است. قبلا طی فصل نزدیک به ۲۰۰ کشتی پر از گردشگر به اینجا می آمدند.»

شبه جزیره در جریان ناآرامیهای انقلاب اوکراین در مارس ۲۰۱۴ از اوکراین جدا و درپی یک همه پرسی ضمیمه خاک فدراسیون روسیه شد. در پی آن ایالات متحده آمریکا، اروپا، ژاپن٬ استرالیا و کانادا با محکوم کردن روسیه به دلیل مداخله در امور داخلی اوکراین٬ تحریم هایی را علیه مسکو اعمال کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روش «شپیلکین»؛ چگونه ریاضیات تقلب در انتخابات روسیه را لو می‌دهد؟

نمایش پیروزی پنجم پوتین؛ چه سرنوشتی در انتظار روسیه است؟

«بدون مخالف و بدون حق انتخاب»؛ انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد