ورود پناهجویان به یونان ادامه دارد

ورود پناهجویان به یونان ادامه دارد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با بسته شدن مسیر بالکان٬ دولت یونان از چند روز پیش در تلاش است تا پناهجویان سرگردان را از رفتن به اروپا بازدارد و آنها را مجاب کند که برای ثبت

آگهی

با بسته شدن مسیر بالکان٬ دولت یونان از چند روز پیش در تلاش است تا پناهجویان سرگردان را از رفتن به اروپا بازدارد و آنها را مجاب کند که برای ثبت درخواست پناهندگی خود به مراکز پناهندگی مراجعه کنند.

ورود پناهجویان به بندر پیره در یونان همچنان ادامه دارد. ۶۳۸ پناهجوی دیگر روز جمعه٬ هجدهم مارس به این بندر رسیدند. به گفته دولت یونان٬ تعداد پناهجویان سرگردان در این جزیره به ۵۰۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

این هفته تعداد مهاجرانی که قدم به خاک یونان گذاشته اند به ۴۶۳۰۰ نفر رسید. از این میان ۱۰۵۰۰ نفر در اردوگاه پناهجویان ایدومنی در مرز یونان و مقدونیه اسکان یافته اند. این در حالی است که هفت هزار نفر هنوز در جزایر شرقی دریای اژه سرگردان اند. تعداد۱۳۵۰۰ نفر هم منطقه آتن بزرگ اسکان یافته اند. ۱۵۳۰۰ نفر دیگر هم در دیگر نواحی شبه جزیره یونان٬ از شمال پایتخت تا مرزهای شمالی ساکن شده اند.

استاماتیس یانیسیس٬ خبرنگار یورونیوز گزارش می دهد: «دولت یونان می گوید ظرفیت پناه دادن به دست کم ۳۴ هزاز مهاجر را دارد. در حالیکه بیشتر آنها ترجیح می دهند در نزدیکی مرزها اسکان یابند با این امید که شاید از برخی گذرگاههای مرزی امکان راه یافتن به اروپا را داشته باشند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«دانشگاه‌های خصوصی نمی‌خواهیم»؛ دانشجویان یونان خشمگین از تصمیم پارلمان با پلیس درگیر شدند

اولین بار در یک کشور مسیحی ارتدوکس؛ پارلمان یونان لایحه ازدواج همجنس‌گرایان را به رای می‌گذارد

تلاش برای حل اختلافات دیرینه یونان و ترکیه؛ اردوغان در سفر تاریخی به آتن وعده گشایش «دوران جدید» داد