آب آلودۀ شهر فلینت فرماندار میشگان را به کنگره کشاند

آب آلودۀ شهر فلینت فرماندار میشگان را به کنگره کشاند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نمایندگان کنگره آمریکا به دلیل کوتاهی جینا مک کارتی، مدیر سازمان حفاظت محیط زیست و ریک اسنایدر، فرماندار ایالت میشیگان در تامین آب آشامیدنی سالم و

آگهی

نمایندگان کنگره آمریکا به دلیل کوتاهی جینا مک کارتی، مدیر سازمان حفاظت محیط زیست و ریک اسنایدر، فرماندار ایالت میشیگان در تامین آب آشامیدنی سالم و عاری از سرب برای ساکنان شهر «فلینت» خواستار استعفای آنها شدند.

ریک اسنایدر، فرماندار ایالت میشیگان به کمیته ویژه کنگره گفت: «اجازه دهید صریح باشم: این شکستی برای دولت در تمام سطوح محلی، ایالتی، و نیز مقامات فدرال بوده است. همه ما در حق خانواده های فلینت کوتاهی کرده ایم. من از سیاست یا جانبداری نمی گویم و انگشت اتهام و سرزنش را نشانه نمی روم و توجیه نمی کنم. این کارها بارها و بارها شده و تکرار آنها کمکی به ساکنان فلینت نخواهد کرد.»

بیش از دویست نفر از ساکنان شهر فلینت نیز با سفر به واشنگتن در کنفرانس خبری روز پنجشنبه حاضر شدند و با تاکید به اینکه دسترسی به آب آشامیدنی بدون سرب حق آنهاست، خواستار استعفای فرماندار میشگان شدند.

یکی از ساکنان فلینت گفت: «می توان به فروشگاه رفت و رنگ بدون سرب خرید یا از پمپ بنزین، بنزین بدون سرب گرفت. اما در فلینت میشگان نمی توان شیر آب را باز کرد و آب عاری از سرب نوشید. ما آب بدون سرب می خواهیم.»

مقامات ایالت میشگان حدود دو سال پیش و با هدف صرفه جویی در هزینه ها از آب حاوی ماده سرب رودخانه فلینت برای تامین آب شرب استفاده کردند. آب حاوی سرب بر سلامت و سیستم عصبی انسان تاثیر سوء دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

۳ سوالی که باید درباره رژیم غذایی‌تان از خود بپرسید

چطور در تعطیلات نوروز وزن خود را حفظ کنیم

پسربچه ناشنوای مادرزاد با کمک «درمان انقلابی» توانست برای اولین بار بشنود