حمله انتحاری در نزدیکی میدان تقسیم استانبول چندین کشته و زخمی برجای گذاشت

حمله انتحاری در نزدیکی میدان تقسیم استانبول چندین کشته و زخمی برجای گذاشت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وقوع انفجار و حمله ای انتحاری در نزدیکی میدان تقسیم استانبول در ترکیه امروز شنبه حداقل چهار کشته و بیست زخمی بر جای گذاشت. به گزارش یک رسانه ترکیه،

آگهی

وقوع انفجار و حمله ای انتحاری در نزدیکی میدان تقسیم استانبول در ترکیه امروز شنبه حداقل چهار کشته و بیست زخمی بر جای گذاشت. به گزارش یک رسانه ترکیه، سه تن از زخمی ها اسرائیلی هستند.

فرماندار استانبول شایعه وقوع انفجار و حملات مشابه در نقاط دیگر این شهر را تکذیب کرده و گفته است که کارشناسان مشغول بررسی و تحقیق پیرامون حمله انتحاری امروز هستند.

حمله امروز شنبه در استانبول حدود یکماه پس از حمله انتحاری به یک دستگاه اتوبوس حامل نظامیان ترکیه در آنکارا، پایتخت، صورت می گیرد که ۲۸ کشته برجای گذاشت.

یک هفته پیش نیز حمله مرگبار انتحاری دیگری آنکارا را لرزاند، خودرویی مملو از مواد منفجره که در کنار یک دستگاه اتوبوس حامل شهروندان غیرنظامی ترکیه منفجر شد و جان ۳۷ نفر را ستاند.

یک گروه کرد به نام «بازهای آزادی کردستان» مسئولیت این دو حمله را بر عهده گرفته بود.

ایران حملات تروریستی در ترکیه را محکوم کرده است. محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در حال حاضر در دیداری رسمی با همتای خود و مقامات ترکیه در استانبول به سر می برد.

ترکیه پس از وارد شدن به بحران سوریه و خصوصا گلوله باران مواضع حزب کارگران کردستان، پ ک ک در مناطق جنوب شرق این کشور و عراق، و نیز حمله به مواضع نیروهای مسلح کُرد سوریه موسوم به یگان های مدافع خلق در داخل خاک سوریه با تهدیدات امنیتی بیشتری مواجه شده است.

ترکیه عضو پیمان آتلانتیک شمالی، ناتوست و در بحران سوریه در کنار آمریکا و همسو با سیاست های عربستان سعودی در قبال دمشق، در جرگه ائتلافی است که مواضع داعش را در عراق و سوریه هدف می گیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پ ک ک مسئولیت «حمله تروریستی» آنکارا را برعهده گرفت؛ اردوغان از اتحادیه اروپا انتقاد کرد

انفجار در یک کارخانه موشک‌سازی در نزدیکی آنکارا؛ وزارت دفاع ترکیه: دستکم ۵ نفر کشته شدند

بلندپروازی هواپیمایی ترکیه؛ غذا با ستارهٔ میشلن، و تربیت خلبان برای دنیا