طرح شکایت وکیل صلاح عبدالسلام علیه دادستان پاریس

طرح شکایت وکیل صلاح عبدالسلام علیه دادستان پاریس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سون ماری وکیل صلاح عبدالسلام تنها مظنون زنده حملات تروریستی پاریس شکایتی را علیه فرانسوا مولنس دادستان پاریس مطرح کرده است. وکیل صلاح عبدالسلام می

آگهی

سون ماری وکیل صلاح عبدالسلام تنها مظنون زنده حملات تروریستی پاریس شکایتی را علیه فرانسوا مولنس دادستان پاریس مطرح کرده است. وکیل صلاح عبدالسلام می گوید که آقای مولنس با نقل بخشی از اظهارات موکلش، ماهیت سری محتوای بازجویی ها از وی را نقض کرده است.

سون ماری درباره این شکایت گفت: «به نظر ما دادستان بلژیک با آگاهی از اهمیت محرمانه بودن تحقیقات، در این زمینه بسیار محتاط عمل کرده است. اما در مقابل دادستان فرانسه بخشی از محتوی بازجویی صلاح عبدالسلام را فاش کرده است. این اقدام نقض جدی محرمانه بودن تحقیقات است.»

فرانسوا مولنس روز شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که صلاح عبدالسلام اعتراف کرده که قصد داشته استادیوم ورزشی فرانسه در پاریس را منفجر کند اما در آخرین لحظه نظرش را تغییر داده است.

بر اساس آخرین خبرها، وزیر خارجه بلژیک روز یک شنبه گفت صلاح عبدالسلام به بازجویان گفته است که او در حال برنامه ریزی اقداماتی از بروکسل بوده است. مقامات بروکسل این ادعا را جدی گرفته اند زیرا مقدار زیادی انواع سلاح های سبک و سنگین در جریان عملیات روز جمعه از محل دستگیری صلاح عبدالسلام کشف شده است.

صلاح عبدالسلام که عنصر کلیدی در پشتیبانی حملات سیزدهم نوامبر پاریس را برعهده داشته بعد از چهار ماه زندگی مخفی روز جمعه در محله مولنبک بروکسل زخمی و دستگیر شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

در گرماگرم افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، فرانسه امنیت شب تحویل سال نوی المپیکی را تشدید می‌کند

جزئیات حمله پاریس؛ تحقیقات آلمان و فرانسه در مورد چاقوکشی آرمان رجب‌پور و قصور روانپزشکی

افشای هویت عامل حمله مرگبار در پاریس؛ «آرمان رجب‌پور میاندوآب» کیست؟