گزارش تکان دهنده دیده بان حقوق بشر از وضعیت افراد دارای اختلالات روانی در اندونزی

گزارش تکان دهنده دیده بان حقوق بشر از وضعیت افراد دارای اختلالات روانی در اندونزی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دیده بان حقوق بشر در گزارشی که روز یکشنبه منتشر کرد گفته که در اندونزی افراد دارای اختلالات روانی اغلب از سوی سازمانهای اجتماعی مورد سوء استفاده قرار

آگهی

دیده بان حقوق بشر در گزارشی که روز یکشنبه منتشر کرد گفته که در اندونزی افراد دارای اختلالات روانی اغلب از سوی سازمانهای اجتماعی مورد سوء استفاده قرار می گیرند.

www.hrw.org

این گزارش ۷۴ صفحه ای موسوم به «زندگی در جهنم: سوء استفاده از افراد دارای نارسایی های ذهنی در اندونزی» نحوه برخورد نهادها و سازمانهای اجتماعی از جمله موسسات پزشکی و بهداشتی با این افراد را مورد بررسی قرار داده است.

www.hrw.org/

در اندونزی افراد دارای اختلالات روانی اغلب به زنجیر کشیده می شوند و یا در سازمانها و نهادهای مربوطه به شیوه مناسبی با آنها برخورد نمی شود و آنها را به اجبار در فضاهای بسته و نامناسب نگهداری می کنند. براساس گزارش اخیر دیده بان حقوق بشر این افراد مورد انواع خشونتهای فیزیکی و جنسی نیز قرار می گیرند.

درحالی که غل و زنجیر کردن افراد دارای اختلال روانی در اندونزی از سال ۱۹۷۷ غیرقانونی اعلام شده٬ این اقدام همچنان به شکل گسترده ای شایع است.

کریتی شارما٬ پژوهشگر در زمینه حقوق معلولیت می گوید: «این افراد سالها از عمر خود را در حالی سپری می کنند که با غل و زنجیر به ستونی یا در فضاهایی بسته نظیر آغل گوسفندان محبوس شده اند. خانواده درمانده اند و نمی دانند با آنها چه کنند و دولت نیز هیچ راهکار انسانی پیش پای آنها نمی گذارد.»

در یکی از موارد تحت بررسی٬ پدر دختری که دارای اختلالات روانی است به دیدبان حقوق بشر گفته که پس از آنکه از شفای دخترش ناامید شد٬ وی را در اتاقی حبس کرد. برای اینکه به همسایگان آزار می رساند. دیدبان حقوق بشر با مراجعه به محل زندگی این خانواده دریافت که این دختر برهنه روی زمین بود. او از ۱۵ سال پیش همان جا می خوابید٬ غذا می خورد و ادرار و مدفوع می کرد.

در اندونزی بیش از ۵۷ هزار نفر دارای اختلالات روانی دست کم یکبار تجربه غل و زنجیر شدن و یا حبس در فضاهای بسته را داشته اند. از این بین ۱۸.۸۰۰ نفر در حال حاضر دست یا پاهایشان با غل و زنجیر بسته شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر دفاع اندونزی با کارنامه نقض حقوق بشر مدعی پیروزی در انتخابات شد

انتخابات در بزرگترین دموکراسی مسلمان جهان؛ چه‌کسی میراث‌دار اوبامای آسیا در اندونزی می‌شود؟

تولد نادر توله کرگدن سوماترایی در اندونزی امید به حفظ این گونه درحال انقراض را افزایش داد