انتشار هویت اصلی یکی از همدستان عبدالسلام توسط دادستان بلژیک

انتشار هویت اصلی یکی از همدستان عبدالسلام توسط دادستان بلژیک
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دادستان بلژیک از شناسایی یکی از همدستان صلاح عبدالسلام، مظنون اصلی حملات ماه نوامبر پاریس خبر داد. به گفته دادستان فرد شناسایی شده نجم عشراوی نام

آگهی

دادستان بلژیک از شناسایی یکی از همدستان صلاح عبدالسلام، مظنون اصلی حملات ماه نوامبر پاریس خبر داد.

به گفته دادستان فرد شناسایی شده نجم عشراوی نام دارد که ۲۴ ساله است و همچنان فراری است. او در حمله روز جمعه پلیس بلژیک برای دستگیری صلاح عبدالسلام در محل نبوده اما کارت شناسایی از او یافت شده که او در آن با نام سوفیان کایال شناخته شده است.

بررسی ها نشان می دهد که عشراوی ماه فوریه سال ۲۰۱۳ به سوریه سفر کرده است. به گفته دادستان بروکسل لشقاوی فردی بوده که آپارتمانی را در شهر نمور محلی که حملات پاریس در آن طراحی شده را اجاره کرده بوده است.

صلاح عبدالسلام که روز جمعه دستگیر شد همچنان تحت بازجویی است. او در بازجویی های اولیه اعتراف کرده که قصد داشته استادیوم فرانسه در پاریس را منفجر کند اما در آخرین لحظه نظرش را تغییر داده است.

به گفته دادستان بلژیک در ماه سپتامبر گذشته صلاح عبدالسلام، دو بار به بوداپست، پایتخت مجارستان سفر کرده است و این سفر را به یک خودروی اجاره ای انجام داده است.

همزمان، وکیل صلاح عبدالسلام شکایتی را علیه فرانسوا مولن دادستان پاریس مطرح کرده است. وکیل صلاح عبدالسلام می گوید که آقای مولن با انتشار بخشی از اظهارات موکلش، ماهیت سری محتوای بازجویی ها از وی را نقض کرده است.

به گفته وزیر خارجه بلژیک وی همچنین در حال برنامه ریزی برای حملاتی از بروکسل بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر خارجه بلژیک: صلاح عبدالسلام در پی طراحی حملاتی در بروکسل بوده است

طرح شکایت وکیل صلاح عبدالسلام علیه دادستان پاریس

چرا قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی برای اتحادیه اروپا و بریتانیا آسان نیست؟