سیزده مدال طلا برای آمریکا در رقابت های جهانی دو میدانی داخل سالن

سیزده مدال طلا برای آمریکا در رقابت های جهانی دو میدانی داخل سالن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

عمر مک لیود موفق شد در آخرین روز از مسابقات دو میدانی داخل سالن قهرمانی جهان در فینال دوی شصت متر با مانع مردان صاحب مدال طلا شود. این ورزشکار

آگهی

عمر مک لیود موفق شد در آخرین روز از مسابقات دو میدانی داخل سالن قهرمانی جهان در فینال دوی شصت متر با مانع مردان صاحب مدال طلا شود.

این ورزشکار جامائیکایی که در مسابقات قهرمانی جهان سال گذشته در پکن در دوی ۱۱۰ متر مانع مقامی بهتر از ششم را کسب نکرده بود در پورتلند آمریکا خوش درخشید و با ثبت زمان ۷ ثانیه و ۴۱ صدم ثانیه زودتر از دیگر رقبا از خط پایان گذشت. دو دونده فرانسوی در این رشته به مدالهای نقره و برنز دست یافتند.

در فینال دوی ۱۵۰۰ متر مردان، متیو سنتروویتس آمریکایی که مدال برنز جهانی سال ۲۰۱۱ این رشته را در کارنامه دارد، مسیرمسابقه را در زمان ۳ دقیقه و ۴۴ ثانیه و ۲۲ صدم ثانیه پیمود و جلوتر از ورزشکاران چک و نیوزلند از خط پایان عبور کرد.

در فینال دوی ۳۰۰۰ متر زنان این گنزیبه دیبابا ورزشکار اتیوپیایی و دارنده مدال طلای مسابقات جهانی سال گذشته در پکن بود که موفق شد با ثبت رکورد زمانی ۸ دقیقه و ۴۷ ثانیه و ۴۳ صدم ثانیه به مقام نخست برسد. میسریت دِفار دیگر هموطن او با حدود ۸ ثانیه اختلاف در جای دوم ایستاد و شانون راو بری دونده آمریکایی نیز بر روی سکوی سوم قرار گرفت.

اما در پرش ارتفاع زنان واشتی کانینگهام، پدیده هجده ساله ورزش بانوان آمریکا در نخستین فینال خود در مسابقات بزرگ جهانی موفق شد با عبور از مانع ۱ متر و ۹۶ سانتی متری، بالاتر از ورزشکاران اسپانیایی و لهستانی بر سکوی نخست بایستد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قهرمانی هادی چوپان در آرنولد کلاسیک ۲۰۲۴؛ «اسطوره کودکی من بودی و الان هر دو برای دنیا قهرمانیم»

ورزشکاران حرفه‌ای با درآمد خود چه می‌کنند؟

محمدجعفر مرادی رکورد ماراتن ایران را در برلین جابجا کرد