انفجار در شبکه متروی بروکسل شهر را به حالت نیمه تعطیل درآورد

انفجار در شبکه متروی بروکسل شهر را به حالت نیمه تعطیل درآورد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سومین انفجار روز سه شنبه در بروکسل جان حدود بیست نفر را گرفت و ده ها مجروح به جا گذاشت. شهردار بروکسل گفته است که حال هفده نفر از مجروحان وخیم است

آگهی

سومین انفجار روز سه شنبه در بروکسل جان حدود بیست نفر را گرفت و ده ها مجروح به جا گذاشت. شهردار بروکسل گفته است که حال هفده نفر از مجروحان وخیم است.

انفجار در نزدیکی ایستگاه متروی مالبک در ساعت شلوغ صبح و زمانی که بسیاری از شهروندان به سمت محل کار و تحصیل خود می رفتند رخ داد.

بلافاصله پس از انفجار، عملیات انتقال مسافران این قطار شهری به ایستگاه آغاز شد و مسافران، سراسیمه و نگران در تونل تاریک به سمت ایستگاه هدایت شدند.

ایستگاه مالبک در نزدیکی ساختمان نهادهای اروپایی واقع است. کلیه نشستهای نهادهای اروپایی مستقر در بروکسل لغو شد.

بلافاصله پس از این انفجار، شبکه حمل و نقل عمومی در بروکسل تعطیل شد و از مردم خواسته شد که تا حد امکان در شهر تردد نکنند. البته بعد از ظهر شماری از ایستگاه های مترو کار خود را از سر گرفتند. به گزارش شاهدان عینی و خبرنگاران، شهر بروکسل به حالت نیمه تعطیل درآمده است.

سطح امنیتی در بلژیک به سطح ۴ که بالاترین سطح امنیتی است افزایش پیدا کرد و نیروهای ارتش برای برقراری امنیت در خیابانها به کمک نیروهای پلیس آمدند.

پس از انفجار در نزدیکی ایستگاه مترو صدای چند انفجار دیگر هم شنیده شد. مقامهای امنیتی اعلام کردند که این صداها مربوط به انفجار کنترل شده چند بسته مشکوک توسط نیروهای امنیتی بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نقشه حملات؛ قلب بروکسل هدف گرفته شد

خیابان های بروکسل از حضور شهروندان خالی است

افزایش تدابیر امنیتی در سطح بین المللی پس از حملات بروکسل