«بیسبال دیپلماتیک» کوبا و آمریکا با یک دقیقه سکوت برای قربانیان بروکسل

«بیسبال دیپلماتیک» کوبا و آمریکا با یک دقیقه سکوت برای قربانیان بروکسل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در آخرین روز از سفر خود در کنار رائول کاسترو، همتای کوبایی خود به تماشای بازی بیسبال نشست. این بازی که میان تیم ملی

آگهی

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در آخرین روز از سفر خود در کنار رائول کاسترو، همتای کوبایی خود به تماشای بازی بیسبال نشست. این بازی که میان تیم ملی بیسبال کوبا و تامپابیریز، یکی از تیم های لیگ برتر بیسبال آمریکا برگزار می شد با یک دقیقه سکوت برای قربانیان انفجارهای بروکسل آغاز شد.

در ادامۀ برنامه های سفر باراک اوباما به کوبا، رئیس جمهوری آمریکا در سالن تئاتر هاوانا به سخنرانی پرداخت. وی در این سخنان گفت: «من باور دارم که هر شهروندی باید بتواند آزادانه و بدون ترس سخن بگوید و از دولت خود انتقاد کند و اجازۀ اعتراض صلح آمیز را داشته باشد. اجرای قانون نباید به بازداشت خودسرانۀ کسانی منجر شود که از این حقوق خود استفاده می کنند.»

باراک اوباما همچنین پیش از ترک کوبا در جلسه ای با تعدادی از مخالفان از جمله برتا سولر، رهبر سازمان زنان سفیدپوش در سفارت آمریکا در هاوانا دیدار کرد.

در این جلسه همچنین لیستی از زندانیان سیاسی در کوبا به رئیس جمهوری آمریکا ارائه شد که پیش از آن رئیس جمهوری کوبا وجود چنین لیستی را انکار کرده بود. وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در کنفرانس خبری مشترک با همتای آمریکایی خود گفته بود «اگر شما این لیست را می شناسید به من بدهید تا همین امروز این زندانیان را آزاد کنم.»

چند ساعت پیش از رسیدن رئیس جمهوری آمریکا به هاوانا در روز یکشنبه، تعدادی از اعضای سازمان زنان سفیدپوش که اقدام به راهپیمایی کرده بودند، در پایتخت کوبا دستگیر شدند.

الیزابت سانچز رئیس کمیسیون حقوق بشر و آشتی ملی کوبا نیز از دیگر شرکت کنندگان در نشست مشترک با باراک اوباما در سفارت آمریکا در هاوانا بود.

باراک اوباما در ادامۀ سفر خود به آمریکای لاتین روز چهارشنبه کوبا را به مقصد آرژانتین ترک خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سخنرانی دختر احمدرضا احمدی با پوشش اختیاری: پدرم را با اجبار بازنشسته کردند

چرا چین در تلاش برای میانجی‌گری در جنگ روسیه با اوکراین است؟

ایران ابراز امیدواری کرد تا ۱۹ اردیبهشت سفارت خود را در عربستان بازگشایی کند