ادامه عملیات پلیس بلژیک برای یافتن مظنون فراری انفجارهای خونین بروکسل

ادامه عملیات پلیس بلژیک برای یافتن مظنون فراری انفجارهای خونین بروکسل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

عملیات گسترده پلیس بلژیک برای یافتن نشانه ای از مظنون فراری انفجارهای خونین بروکسل ادامه دارد. در این انفجارها دست کم چهار نفر دست داشتند. دادستان

آگهی

عملیات گسترده پلیس بلژیک برای یافتن نشانه ای از مظنون فراری انفجارهای خونین بروکسل ادامه دارد. در این انفجارها دست کم چهار نفر دست داشتند. دادستان بلژیک هویت سه تن از آنها را تایید کرده است. پلیس آپارتمانی را که این سه نفر از مقابل آن سوار بر تاکسی خود را به فرودگاه رسانده اند به کمک راننده آن شناسایی و تفتیش کرده است.

در جریان این عملیات، پلیس به چند خانه در محله آندرلخت بروکسل یورش برد و در جریان تفتیش، ۱۵ کیلوگرم مواد منفجره٬ ۱۵۰ لیتر پروکسید استون و چاشنی و یک چمدان پر از میخ و پیچ کشف کرد. دو مظنون مرتبط با این حملات هم دستگیر شده اند.

به گفته مقامهای امنیتی بلژیک٬ مظنون فراری همان نفر سومی است که در تصویر ثبت شده توسط دوربین های فرودگاه کلاه بر سر دارد. او قبل از وقوع انفجار فرودگاه را ترک کرده بود.

نفر وسط در این تصویر٬ ابراهیم بکراوی ۲۹ ساله٬ یکی از عوامل انفجارهای انتحاری در فرودگاه بروکسل است. برادر ۲۷ ساله او٬ خالد که در این تصویر دیده نمی شود عامل انفجار انتحاری در ایستگاه مالبک بروکسل است. هویت نفر سوم در این تصویر که در دومین حمله انتحاری در فرودگاه بروکسل دست داشته هنوز مشخص نیست.

ابراهیم و خالد بکراوی٬ دو برادر بلژیکی هستند که پلیس بلژیک آنها را از مدتها قبل می شناخته است. آنها قبل از این حملات وصیتنامه های خود را آماده کرده بودند.

فردریک ون لیو٬ دادستان فدرال بلژیک روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت: «در کامپیوتری که نیروهای پلیس در جریان تحقیقات خود پیدا کردند به وصیتنامه ای از ابراهیم بکراوی برخوردند که او در آن با ابراز دستپاچگی٬ گفته که نمی داند چه کند٬ همه جا تحت تعقیب است و دیگر امنیت ندارد و اگر همینطور ادامه دهد از یک سلول سر درخواهد آورد.»

انفجارهای روز سه شنبه٬ ۲۲ مارس در فرودگاه بروکسل و متروی این شهر دست کم ۳۱ کشته و ۲۷۰ زخمی برجای گذاشت. گروه داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت.

فرودگاه بروکسل روز چهارشنبه نیز تعطیل بود و تدابیر امنیتی در سراسر بلژیک تشدید شده است. مقامهای امنیتی سطح هشدار را به بالاترین حد یعنی سطح چهار افزایش داده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک تحلیلگر سیاسی: نتیجه غیرمستقیم حملات ائتلاف بین المللی تقویت جهادی های خارجی است

عامل کشتن دو شهروند سوئدی در بروکسل در پی تیراندازی پلیس بلژیک کشته شد

آمریکا چهار فرد ساکن ایران را به دلیل کمک به گردان‌های الشتر در بحرین تحریم کرد