شهر پاریس همبستگی خود با بروکسل را اعلام کرد

شهر پاریس همبستگی خود با بروکسل را اعلام کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بلژیک و پاریس نه فقط به دلیل همسایگی، بلکه به خاطر همزبانی بخشی از این کشور و تاریخ مشترک بسیار به هم نزدیکند. بلافاصله پس از انفجارهای بروکسل، پاریس

آگهی

بلژیک و پاریس نه فقط به دلیل همسایگی، بلکه به خاطر همزبانی بخشی از این کشور و تاریخ مشترک بسیار به هم نزدیکند. بلافاصله پس از انفجارهای بروکسل، پاریس با نمایش دادن برج ایفل به رنگ های پرچم بلژیک همبستگی خود را با این کشور اعلام کرد.

آن ایدالگو، شهردار پاریس نیز همراه با سفیر بروکسل و تعداد زیادی از شهروندان این شهر در تجمع گرامیداشت یاد قربانیان شرکت کرد. این تجمع سکوت آمیز در ساعت ۱۹ و به دعوت شهرداری پاریس برگزار شده بود.

یکی از شهروندان این شهر می گوید: «بروکسل مثل شهر دوقلوی پاریس است به همین خاطر دیدن اینکه این شهر هم با همان حملاتی روبرو بوده که ما چند ماه پیش در پاریس شاهد بودیم ناراحت کننده است.»

یکی دیگر از شهروندان پاریس می گوید: «ناراحت کننده است و شاید هم بیشتر از قبل می ترسیم اما اینها مانع از آن نمی شود که جمع نشویم، دقیقا برای اینکه نمی خواهیم ترس بر ما غلبه کند و به زندگی مان ادامه می دهیم.»

بسیاری از هنرمندان فرانسوی نظیر ژان پلانتو، کاریکاتوریست مشهور فرانسوی نیز در صفحات توییتر خود همبستگی میان فرانسه و بلژیک را به نمایش گذاشتند.

LES ATTENTATS CE MARDI 22 MARS À BRUXELLES.
(Le dessin du Monde) pic.twitter.com/9OCYMhOCpf

— PLANTU (@plantu) 22 mars 2016

مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه نیز که قرار بود روز چهارشنبه برای دیدار با مقامات بلژیک به این کشور سفر کند با تاکید براینکه این برنامه را لغو نخواهد کرد، انفجارهای بروکسل را در ادامۀ جنگی دانست که در اروپا از چند ماه پیش به اینسو حاکم شده است.

در سه انفجاریکه روز سه شنبه در متروی بروکسل و فرودگاه این شهر رخ داد دست کم ۳۴ نفر کشته و بیش از ۲۳۰ نفر نیز مجروح شده اند. داعش مسئولیت این انفجارها را به عهده گرفته و از حملات دیگری در اروپا خبر داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه از انجام «عملیات ضد تروریستی» در داغستان خبر داد

تبعات حمله تروریستی به کنسرتی در مسکو: کارگران مهاجر در حال فرار از روسیه هستند

آمریکا چهار فرد ساکن ایران را به دلیل کمک به گردان‌های الشتر در بحرین تحریم کرد