کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهان همکاری بیشتر در مبارزه با تروریسم شدند

کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهان همکاری بیشتر در مبارزه با تروریسم شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزرای کشور و دادگستری ۲۸ عضو اتحادیه اروپا روز پنجشنبه برای همکاری مشترک دستگاههای اطلاعاتی در زمینه مبارزه با تروریسم جلسه فوق العاده برگزار کردند

آگهی

وزرای کشور و دادگستری ۲۸ عضو اتحادیه اروپا روز پنجشنبه برای همکاری مشترک دستگاههای اطلاعاتی در زمینه مبارزه با تروریسم جلسه فوق العاده برگزار کردند. هنگام این دیدار در بروکسل، وزیر دادگستری بلژیک بر لزوم مبادله اطلاعات میان دستگاههای اطلاعاتی تاکید کرد.

کوئن گینز، وزیر دادگستری بلژیک در اینباره گفت: «موضوع مهم تبادل کامل اطلاعات است. هر روز بیش از پیش شاهد هستیم تا چه اندازه دستگاههای اطلاعاتی و قضایی ما باید همه اطلاعات مورد نیاز را با یکدیگر در میان بگذارند.»

وزیر کشور فرانسه نیز خواهان تصویب هر چه سریعتر قانون موسوم به «پی ان آر» (PNR) است که بر اساس آن مشخصات مسافرانی که مرزهای اروپایی را ترک و یا به آن وارد می شوند برای پنج سال ثبت و نگهداری می شود.

برنار کازنوو، وزیر کشور فرانسه در اینباره گفت: «بر لزوم تقویت کنترل مرزهای اتحادیه اروپا تاکید می کنم. کشورهای عضو باید هرچه سریعتر فرودگاههای خود را با ساز و کار مناسب تجهیز کنند.»

جیمز فرنی خبرنگار یورونیوز در محل این نشست می گوید: «دعوت به مبادله اطلاعات و همکاری برای مبارزه با تروریسم چیز تازه ای نیست. پس از هر حمله تروریستی، اتحادیه اروپا چنین وعده ای را داده است. چالش اساسی عدم تبادل اطلاعات به شیوه ای تنگ نظرانه است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟