دستگیری سه مظنون جدید در عملیات پلیس بلژیک در بروکسل

دستگیری سه مظنون جدید در عملیات پلیس بلژیک در بروکسل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دادستان بلژیک از دستگیری سه نفر در جریان عملیات پلیس در بروکسل خبر داد و تاکید کرد که این افراد با حملات ماه نوامبر پاریس در ارتباط بوده اند. تصاویر

آگهی

دادستان بلژیک از دستگیری سه نفر در جریان عملیات پلیس در بروکسل خبر داد و تاکید کرد که این افراد با حملات ماه نوامبر پاریس در ارتباط بوده اند.

تصاویر ویدئویی آماتور که به نظر می رسد توسط یک شهروند از پنجره محل سکونتش ضبط شده، عملیات پلیس برای دستگیری یکی از مظنونان را نشان می دهد که از ناحیه پا مجروح شده است.
در تصاویر دختر بچه ای نیز در ایستگاه قطار دیده می شود که هنوز دلیل حضور او در این محل و هویتش مشخص نیست اما پلیس پیش از دستگیری فرد مظنون این دختر بچه را از محل بیرون می آورد. همچنین فرد مظنون کیفی همراه خود داشته که پلیس توانست به شکلی موفقیت آمیز محتویات آن را بررسی کند ولی هنوز خبری درباره اینکه چه چیزی داخل آن بوده، اعلام نشده است.

پیشتر، پلیس بلژیک اعلام کرد که عملیات روز جمعه آنها در ادامه عملیات روز گذشته پلیس فرانسه در پاریس بوده که به دستگیری یک نفر انجامید. به گفته وزیر کشور فرانسه، فردی که در حومه پاریس دستگیر شده، با عبدالحمید اباعود، طراح اصلی حملات پاریس در ارتباط بوده و در حال برنامه ریزی برای حمله ای همچون حملات ماه نوامبر بوده است.

همچنین دادستان بلژیک گفت که تحقیقات نشان می دهد که دومین عامل انتحاری در فرودگاه بروکسل، نجم العشراوی بوده است و «دی ان ای» او در محل حملات پاریس نیز یافت شده است.

پلیس بلژیک پنجشنبه شب در عملیاتی شش نفر دیگر را نیز دستگیر کرد. پلیس می گوید، دست کم دو مظنون فراری در حملات روز سه شنبه به فرودگاه و یک ایستگاه مترو دست داشته اند که این افراد از طریق تصاویر ضبط شده در دوربین های مدار بسته شناسایی شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کری در واکنش به انفجارهای بروکسل: مرعوب نخواهیم شد

برادر عامل انتحاری فرودگاه بروکسل: برادرم مهربان و باهوش بود

عامل کشتن دو شهروند سوئدی در بروکسل در پی تیراندازی پلیس بلژیک کشته شد