شناسایی هویت قربانیان حملات بروکسل با کمک شبکه های اجتماعی

شناسایی هویت قربانیان حملات بروکسل با کمک شبکه های اجتماعی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شناسایی هویت قربانیان حملات روز سه شنبه بروکسل همچنان ادامه دارد. در حالیکه جمعی از مردم با شرکت در مراسم یادبود قربانیان قصد همدردی با خانواده های

آگهی

شناسایی هویت قربانیان حملات روز سه شنبه بروکسل همچنان ادامه دارد. در حالیکه جمعی از مردم با شرکت در مراسم یادبود قربانیان قصد همدردی با خانواده های داغدار را دارند، عده ای دیگر ترجیح داده اند با کمک شبکه های اجتماعی، خانواده های مضطرب را یاری دهند.

صفحات متعددی در شبکه هایی نظیر فیسبوک و توییتر تشکیل شده که اطلاعات مربوط به جانباختگان، زخمی ها و مفقودان حملات را به روز رسانی می کند.

این در حالیست که کندی مسئولان پزشک قانونی بلژیک در انتشار فهرست هویتی قربانیان انتقادات گسترده ای را به همراه داشته است. با این حال دولت بلژیک با اشاره به اینکه قربانیان از ۴۰ ملیت مختلف هستند، تاکید کرده کار شناسایی جانباختگان و آزمایش دی ان ای بستگان آنها که بعضا در کشورهای دیگری زندگی می کنند، زمانبر است.

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده نام یک بریتانیایی مفقود شده، یک فرانسوی، یک هلندی و یک تبعه چین هم به فهرست جانباختگان اضافه شده و این در حالیست که همچنان از سرنوشت یک زوج جوان آمریکایی اطلاعی در دست نیست. تا روز جمعه تنها هویت نزدیک یک سوم جانباخته ها به صورت رسمی اعلام شده که به گفته مقامات بلژیک از ۸ ملیت مختلف بوده اند.

به گزارش برخی از رسانه های داخلی، دو ایرانی هم در این حملات زخمی شده اند. منابع بیمارستانی نام این دو ایرانی را منتشر نکرده اند اما می گویند یک مادر و دختر ساکن بروکسل هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

توصیف لحظه انفجار در فرودگاه بروکسل از زبان یک بازمانده: انگار آخر دنیا بود

عامل کشتن دو شهروند سوئدی در بروکسل در پی تیراندازی پلیس بلژیک کشته شد

آمریکا چهار فرد ساکن ایران را به دلیل کمک به گردان‌های الشتر در بحرین تحریم کرد