از آگاهی بلژیک از اخراج البکراوی تا متهم شدن به «بی کفایتی» از سوی اردوغان

از آگاهی بلژیک از اخراج البکراوی تا متهم شدن به «بی کفایتی» از سوی اردوغان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بازگردانده شدن یکی از عاملان حملات بروکسل به اروپا از ترکیه، ماهها قبل از عملی شدن این حملات، و اهمال دولت بلژیک در جدی گرفتن یک خطر بالقوه، به کانون

آگهی

بازگردانده شدن یکی از عاملان حملات بروکسل به اروپا از ترکیه، ماهها قبل از عملی شدن این حملات، و اهمال دولت بلژیک در جدی گرفتن یک خطر بالقوه، به کانون مباحث روز جمعه پارلمان بلژیک تبدیل شد.

دیدیه رِیندِرز، وزیر امور خارجه بلژیک با تایید آگاهی وزارت متبوعش از اخراج شدن آقای البکراوی از خاک ترکیه، انفعال ماموران اطلاعاتی در این مورد را «غیرقابل پذیرش» توصیف کرد. شرح ماجرا از زبان او: «در تاریخ ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵ راس ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه ایمیلی از طریق کانال رسمی ارتباطی به هیات نمایندگی مان در آنکارا مخابره شد. در این نامه که به زبان ترکی تنظیم شده بود به سفارت ما اطلاع داده بودند که البکراوی با پرواز ساعت ۱۰:۴۰ به آمستردام دیپورت می شود ولی در آن به دلیل این اقدام اشاره نشده بود.»

رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه که پیش تر خبر اخراج این تبعه بلژیک را فاش کرده بود، این بار با لحنی سنگین تر، از دولت بروکسل انتقاد کرد. او گفت: «چه دولت بی کفایتی… ما این مرد (ابراهیم البکراوی) را در غازیان تپه دستگیر کردیم و بازش گرداندیم. ما او را بازپس فرستادیم ولی آقایان کاری را که باید انجام می دادند؛ انجام ندادند و یک تروریست را آزاد کردند. حالا باید بیایند و پاسخگو باشند.»

آقای اردوغان در بخش دیگری از سخنانش سعی کرد با ارتباط برقرار کردن بین فعالیت های پ کا کا و گروههایی نظیر داعش، غربی ها را با خود همراه کند تا راه سرکوب نارضیان کرد در کشورش هموار تر شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اردوغان: مسئول تنش‌های اخیر خاورمیانه نتانیاهو است؛غرب در برابر حمله اسرائیل به سفارت ایران سکوت کرد

انتخابات شهرداری‌ها در ترکیه چگونه به جنبش‌های زنان این کشور جان دوباره بخشید؟

شکست سنگین حزب اردوغان در انتخابات شهرداری‌های ترکیه