نمایش «ستون پنجم» بخشی از زندگی همینگوی بر صحنه تاتر

نمایش «ستون پنجم» بخشی از زندگی همینگوی بر صحنه تاتر
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نمایشنامه «ستون پنجم» در شهر لندن بخشی از زندگی ارنست همینگوی را بر روی صحنه به نمایش گذاشته است. از این نمایشنامه به عنوان تنها نمایشنامه کامل

آگهی

نمایشنامه «ستون پنجم» در شهر لندن بخشی از زندگی ارنست همینگوی را بر روی صحنه به نمایش گذاشته است.

از این نمایشنامه به عنوان تنها نمایشنامه کامل همینگوی نام می برند که سالها فراموش شده بود.

این نمایشنامه به نوعی بخشی از زندگی صاحب اثر یعنی ارنست همینگوی را در دوران جنگ داخلی اسپانیا بین سالهای ۱۹۳۶ و ۱۹۳۹ میلادی به تصویر می کشد.

همینگوی پس از جنگ داخلی اسپانیا حدود ۲۱ سال در کوبا زندگی کرد.

همه اتفاقات در هتل کالیفرنیای مادرید رخ می دهد. جایی که همینگوی در زمان جنگ داخلی اسپانیا زمانی را در آنجا سپری کرد.

گراهام کولی، تهیه کننده این نمایش می گوید: «او این نمایشنامه را در زمان بمبارانها می نوشت. او به بیرون هتل می رفت تا در قلب درگیریها قرار بگیرد. جایی که فقط شاید پانزده متر با هتل او فاصله داشت. به هتل برمی گشت و نمایشنامه را می نوشت و آن را زیر تشک تخت خود مخفی می کرد و وقتی به هتل بازمی گشت امیدوار بود که آن را پیدا کند و بتواند به نوشتن ادامه بدهد.»

فیلیپ راولینگز، یک جمهوریخواه و مامور ضدجاسوسی است که با دوراتی بریجز، که یک دختر روزنامه نگار است رابطه ای عاشقانه دارد. درست مانند رابطه عاشقانه همینگوی و معشوق او که مارتا نام داشت و او هم یک روزنامه نگار بود.

سیمون دارون، بازیگر نقش فیلیپ می گوید: «به نظر من او نقش یک فرد ایده آل در ذهن همینگوی است. آن گونه که می خواهد دیگران از او تلقی داشته باشند. او یک شخصیت مردانه ای دارد که در عین حال با زنان عشقبازی هم می کند و همینگوی می خواهد دیگران از او چنین برداشتی داشته باشند.»

این نمایش که بیانگر عشق فیلیپ و دوراتی به هم است، در عین حال تضادی موجود بین ایده آلگرایی داوطلبان خارجی و بی رحمی گروه های داخلی درگیر در جنگ را هم نشان می دهد.

استیون ونتورا که در نقش مدیر هتل بازی می کند می گوید که این نمایشنامه با توصیف درد و رنجهای جنگها، در دوران امروز هم کاملا معنی می دهد.

او می گوید: «در حال حاضر بی ثباتی گسترده ای در اروپا حاکم است که دولتها نمی توانند تصمیم بگیرند و پناهجویان در مقیاس بزرگ خود را به اروپا می رسانند تا از جنگ داخلی و یک دولت سرکوبگر خود را نجات بدهند. همه اینها اتفاقات آشنایی هستند.»

نمایش «ستون پنجم» تا تاریخ ۱۵ آوریل در تاتر ساوت وارک لندن اجرا می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رقابت «ارنست همینگوی‌ها» در میخانه «کی‌وست» فلوریدا در گرامیداشت نویسنده شهیر آمریکایی

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل