افزایش میزان اعطای وام در منطقه یورو

افزایش میزان اعطای وام در منطقه یورو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

داده های بانک مرکزی اروپا نشان می دهد وامهای اعطایی در ماه گذشته میلادی با ۰.۳ درصد رشد نسبت به ژانویه، به ۰.۹ درصد در مقیاس سالانه رسیده است. آماری

آگهی

داده های بانک مرکزی اروپا نشان می دهد وامهای اعطایی در ماه گذشته میلادی با ۰.۳ درصد رشد نسبت به ژانویه، به ۰.۹ درصد در مقیاس سالانه رسیده است. آماری که نشان می دهد جریان نقدینگی در این حوزه به بالاترین میزان خود از سال ۲۰۱۱ رسیده و شرکت ها و خانوارهای منطقه پولی یورو در ماه فوریه، بیش از هر زمان دیگری دست به دامان بانکها شده اند.

این میزان در بین خانوارها ۱.۶ درصد افزایش نشان می دهد که عمدتا مربوط به وامهای رهنی و اعتبارات مصرفی هستند. این میزان در ماه ژانویه ۱.۴ دهم درصد بود.

نیک پارسونز، یک تحلیلگر بازار در این باره می گوید: «افزایش اعطای وام بانکی قطعا با استقبال بانک مرکزی اروپا مواجه می شود. البته تاثیرواقعی داشتن آن براقتصاد مسئله دیگری است. آنچه می توان به جد بر اساس داده های کنونی گفت، این است که این کار تاثیر چندانی بر افزایش فعالیت های اقتصادی نخواهد گذاشت.»

به همین دلیل بانک مرکزی اروپا سعی دارد با ادامه سیاست «تسهیل کمی» و بازخرید اوراق، با پایین آمدن نرخ تورم مبارزه کند. آمار و ارقام منتشر شده در روز سه شنبه نشان می دهد نرخ تورم در منطقه یورو کماکان روندی نزولی دارد و این درحالیست که آهنگ رشد اقتصاد جهانی هم کند است.

قیمت های اقلام مصرفی در حوزه پولی یورو در ماه فوریه ۰.۳ دهم درصد کاهش یافته و با توجه به قیمت نزولی نفت در سال ۲۰۱۴، پیش بینی می شود در ماه مارس ۰.۱ دهم درصد دیگر هم پایین بیاید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده