چهار ماه بعد حملات پاریس استادیوم فرانسه دوباره میزبان تماشاگران بود

چهار ماه بعد حملات پاریس استادیوم فرانسه دوباره میزبان تماشاگران بود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

چهار ماه بعد از حملات پاریس، تیم ملی فوتبال فرانسه برای یک بازی دوستانه با روسیه دوباره به استادیوم ورزشی فرانسه در منطقۀ سن سنت دونی بازگشت. این

آگهی

چهار ماه بعد از حملات پاریس، تیم ملی فوتبال فرانسه برای یک بازی دوستانه با روسیه دوباره به استادیوم ورزشی فرانسه در منطقۀ سن سنت دونی بازگشت. این بازی که فرانسوآ اولاند، رئیس جمهوری فرانسه نیز جز تماشاچیان آن بود، تحت تدابیر شدید امنیتی و با یک دقیقه سکوت به یاد قربانیان انفجارهای بروکسل برگزار شد.

یکی از هواداران تیم فرانسوی می گوید: «اینطور نیست که به خاطر حوادثی که در این مکان اتفاق افتاده نباید به اینجا بیاییم. این اقدامات در هر جای دیگری مثل یک فروشگاه یا ورزشگاه اتفاق بیافتد، نباید بترسیم و با این ترس به کسانیکه چنین حوادث تلخی را بوجود می آورند فرصت بدهیم.»

برگزاری بازی دوستانۀ روسیه و فرانسه آنهم به فاصلۀ دو ماه به مسابقات جام ملت های اروپا نوعی آزمون برای پلیس و نیروهای امنیتی فرانسه محسوب می شد.

یکی از تماشاچیان این بازی تدابیر امنیتی به اجرا گذاشته شده در این بازی را در سطح عالی ارزیابی می کند و می گوید:«همه چیز طبق برنامه بود، از همان پارکینگ خود شما را کاملا تفتیش می کنند و داخل اتومبیل را هم به دقت می گردند. به دقت همه را می گردند.»

استادیوم ورزشی فرانسه در شمال پاریس یکی از اهداف انتحارکنندگان در روز سیزدهم نوامبر گذشته بود که قصد انفجار در داخل آن را داشتند اما از آنجا که نتوانسته بودند به داخل استادیوم راه یابند، سه نفر از انتحارکنندگان خود را در نزدیکی این محل ورزشی منفجر کردند. در آنروز تیم ملی فوتبال فرانسه در مقابل تیم ملی آلمان به زمین رفته بود.

بیش از ۶۵۰۰۰ نفر برای تماشای بازی دوستانه روسیه و فرانسه به این استادیوم فوتبال آمده بودند و به گفتۀ برنارد کزنوو، وزیر کشور فرانسه ۱۲۰۰ مامور بخش خصوصی به همراه ۵۸۰ پلیس و ژاندارم تامین امنیت این بازی را به عهده داشتند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آنچه درباره عاملان حملات تروریستی اخیر در اروپا می دانیم

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه؛ ماکرون: داعش خراسان بارها تلاش کرده به خاک ما حمله کند

در گرماگرم افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، فرانسه امنیت شب تحویل سال نوی المپیکی را تشدید می‌کند