سفر رئیس جمهوری ترکیه به آمریکا در سایه تیرگی روابط دو کشور

سفر رئیس جمهوری ترکیه به آمریکا در سایه تیرگی روابط دو کشور
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رجب طیب اردوغان٬ رئیس جمهوری ترکیه برای شرکت در نشست امنیت هسته ای وارد مریلند در ایالات متحده آمریکا شد. رئیس جمهوری ترکیه قبل از سفرش به آمریکا

آگهی

رجب طیب اردوغان٬ رئیس جمهوری ترکیه برای شرکت در نشست امنیت هسته ای وارد مریلند در ایالات متحده آمریکا شد.

رئیس جمهوری ترکیه قبل از سفرش به آمریکا گفته بود که در حاشیه این نشست با باراک اوباما، همتای آمریکایی اش دیدار خواهد داشت، اما کاخ سفید این موضوع را تأیید نکرده است. در مقابل واشنگتن می گوید که رئیس جمهوری ترکیه با جو بایدن، معاون ریاست جمهوری آمریکا دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

از سوی دیگر واشنگتن از خانواده نظامیان و دیپلمات های آمریکایی ساکن در جنوب ترکیه بویژه ازمیر٬ آدنا و موگلا خواسته تا به دلایل امنیتی خاک این کشور را ترک کنند و به اتباع آمریکایی که قصد سفر به جنوب ترکیه را دارند هشدار داده شده است.

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بی ارتباط خواندن همزمانی این تصمیم با دیدار مقام های ترکیه از آمریکا و نشست امنیت هسته ای گفت: «با توجه به نگرانی های ما نسبت به امنیت شهروندان آمریکایی در منطقه می بایست این تصمیم گرفته می شد.»

سفر اردوغان به آمریکا در گرماگرم اختلاف نظرهای واشنگتن و آنکارا بر سر سوریه صورت می گیرد. حمایت واشنگتن از کردهای سوریه نارضایتی عمیق آنکارا را برانگیخته است. اردوغان کردهای سوریه را تهدیدی برای امنیتی ملی کشورش تلقی می کند. از سوی دیگر در حالی که آمریکا اولویت را در سوریه به مبارزه با داعش داده٬ ترکیه برکناری بشار اسد از قدرت را مهمتر می داند. این اختلافات مناسبات سیاسی دو کشور را که متحدان یکدیگر به شمار می روند، تحت الشعاع قرار داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراض ترکیه به پخش ویدئوی تمسخرآمیز از رجب طیب اردوغان

فروش جنگنده‌های آمریکایی و تجهیزات مدرن‌سازی به ترکیه منتظر عضویت کامل سوئد در ناتو نمی‌ماند

وزیر بازرگانی دولت بایدن در سفر چین به دنبال چیست؟