زندانیان مکزیکوسیتی گروه راک تشکیل دادند

زندانیان مکزیکوسیتی گروه راک تشکیل دادند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شماری از زندانیان در زندان شمالی مکزیکوسیتی یک گروه موسیقی راک با نام «منطقه صفر» تشکیل داده اند. هدف آنها سرگرم کردن دیگر زندانیان و آماده کردن

آگهی

شماری از زندانیان در زندان شمالی مکزیکوسیتی یک گروه موسیقی راک با نام «منطقه صفر» تشکیل داده اند. هدف آنها سرگرم کردن دیگر زندانیان و آماده کردن آنها برای از سرگیری زندگی اجتماعی پیش از آزادی است. این گروه، ۵ سال پیش کار خود را آغاز کرده و توانسته در زندان پایتخت مکزیک به محبوبیت دست پیدا کند.

ماریو گررو، یکی از اعضای این گروه می گوید: «ما زندان را می شناسیم. در اینجا برخی به دنبال دردسر و کارهای غیرقانونی هستند. ماموران آنها را به بندی به نام “منطقه صفر” منتقل می کنند. آنجا منطقه ای فراموش شده است. گروه موسیقی را اینگونه نامگذاری کردیم تا به این زندانیان احترام بگذاریم.»

در کنار برنامه های موسیقی، برنامه های آموزشی نیز در این زندان برگزار می شود.

کارلوس لوپز که به دلیل قتل، ۲۰ سال در این زندان حضور دارد می گوید: «در زندان، وقت زیادی دارید. متوجه شدم می توانم در موسیقی پیشرفت داشته باشم. نقاشی رنگ روغن و آکریلیک هم انجام می دهم. در کلاسهای انگلیسی و فرانسه شرکت می کنم. کمی کامپیوتر یاد می گیرم. چیزهایی که قبلا بلد بودم و از یادم رفته را نیز مرور می کنم.»

زندانهای مکزیک به پرجمعیت بودن مشهور هستند. زندان شمالی مکزیکو سیتی قابلیت پذیرش ۵ هزار زندانی را داراست. حال آنکه این زندان، در حدود ۱۲ هزار نفر را در خود جای داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟