فوتبالیستهای المپیاکوس به کمک پناهجویان آمدند

فوتبالیستهای المپیاکوس به کمک پناهجویان آمدند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بازیکنان فوتبال تیم المپیاکوس برای کمک به پناهجویان، به طور داوطلبانه دست به کار شده اند. فوتبالیستهای المپیاکوس برای بیست روز متوالی بین پناهجویان

آگهی

بازیکنان فوتبال تیم المپیاکوس برای کمک به پناهجویان، به طور داوطلبانه دست به کار شده اند. فوتبالیستهای المپیاکوس برای بیست روز متوالی بین پناهجویان حاضر شدند و شخصا میان آنها غذا توزیع کردند.

بندر پیره یونان میزبان شش هزار مهمان ناخوانده ای است که از کشورهای جنگ زده فرار کرده اند. برای بسیاری از این افراد، کشور یونان و این شهر بندری، مقصد موقتی محسوب می شد که فقط قرار بود راه رسیدن به غرب و شمال اروپا را برای آنها هموار کند. اما با جدی شدن بحران مهاجرت، و بسته شدن مسیرهای رسیدن به مناطق غربی اروپا، آنها فعلا در اینجا ساکن شده اند.

یکی از فوتبالیستهای المپیاکوس می گوید: «اوضاع واقعا بد است. به نظر من وضعیت حساسی است و خوشبختانه کسانی هستند که برای کمک آماده اند. از جمله رئیس باشگاه. مطمئنا افراد بیشتری هم هستند که برای کمک حاضر باشند تا اوضاع این پناهجویان خیلی هم بد نباشد.»

آرتور ماسواکو، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال فرانسه می گوید: «المپیاکوس یک باشگاه فوق العاده است با قلبی بزرگ. به احترام رئیس این باشگاه به پا می خیزم. او به همه کمک می کند. بدون توجه به این که از کجا آمده اند. باعث خوشوقتی من است که بخشی از این برنامه هستیم. راستش را بخواهید، چنین اتفاقی برای خود باشگاه هم خوب است.»

در کنار کمکهای مالی، حضور فوتبالیستهای باشگاه یونانی در کنار پناهجویان و بویژه کودکان و نوجوانان باعث افزایش روحیه آنها شده است.

پناهجویان هم فرصتی به دست آورده اند تا مهارتهای ورزشی خود را به نمایش بگذارند.

یکی دیگر از فوتبالیستها می گوید: «همه ما ناراحت هستیم و می خواهیم تا حد امکان کمک کنیم. یا با غذای، یا با لباس و یا هر چیز دیگری که این بچه ها نیاز دارند.»

باشگاه فوتبال المپیاکوس یکی از دو تیم بزرگ یونان محسوب می شود که رقابت دیرینه آن با باشگاه پاناتینایکوس، یکی از جذابترین رقابتهای دو باشگاه در اروپا محسوب می شود.

گزارشگر یورونیوز می گوید: «از لحظه ای که پناهجویان به بندر پیره رسیدند، باشگاه فوتبال این شهر یعنی المپیاکوس حمایت خود را از آنها آغاز کردند. قهرمانان یونانی تا به حال پانصد هزار وعده غذا به همراه لباس به کودکان داده اند. آنها گفته اند که تا زمانی که نیاز باشد اینجا می مانند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مشعل بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در المپیای یونان روشن شد

یونان موفق شد سردسته باند بزرگ بین‌المللی قاچاق سوخت با درآمد ۲۱ میلیارد دلاری را دستگیر کند

«دانشگاه‌های خصوصی نمی‌خواهیم»؛ دانشجویان یونان خشمگین از تصمیم پارلمان با پلیس درگیر شدند