گلچینی از اخبار دروغ روز اول آوریل

گلچینی از اخبار دروغ روز اول آوریل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این هفته صفحه «در خبرها آمده بود...» به پوشش اخبار دروغین روز اول آوریل یا همان «دروغ ۱۳» در کشورهای مختلف پرداخته است. هر سال در این روز اخباری با

آگهی

این هفته صفحه «در خبرها آمده بود…» به پوشش اخبار دروغین روز اول آوریل یا همان «دروغ ۱۳» در کشورهای مختلف پرداخته است. هر سال در این روز اخباری با سوژه هایی جذاب اما با محتوای دروغین منتشر می شوند. در اینجا با گزیده ای از اخبار دروغ امسال آشنا می شویم:

یونان؛ وضع مالیات برای استفاده از شبکه های اجتماعی

به نظر می رسد دولت یونان با وجود وضع مالیات بر روی املاک و مستغلات، اجاره خانه ها و اینترنت همچنان به درآمد بیشتری برای سر و سامان دادن به بحران بدهی های خود احتیاج داد. در همین راستا دولت این کشور در نظر دارد به وضع مالیات برای استفاده از شبکه های اجتماعی فیسبوک، توئیتر و غیره بپردازد.

دولت یونان در نظر دارد براساس میزان استقبال صورت گرفته از صفحات مختلف در شبکه های اجتماعی به اخذ مالیات از صاحبان آنها بپردازد. به این ترتیب هر چه مطلب منتشرشده در شبکه های اجتماعی با استقبال بیشتری مواجه شود و افراد بیشتری بر روی گزینه «لایک» یا «دوست دارم» آن مطلب کلیک کنند، منتشرکننده آن مطلب باید مالیات بیشتری پرداخت کند. همچنین هرچه کاربران وقت بیشتری را صرف صفحه خود در شبکه های اجتماعی کنند، باید مالیات بیشتری پرداخت کنند. این خبر را روزنامه یونانی «الفتروس تیپوس» منتشر کرده است.

Απίστευτο! Χαράτσι στο Facebook! Ποιοι θα πληρώσουν φόροhttps://t.co/ZaaG1AmXCYpic.twitter.com/QCmXqPz5db

— NewsIt (@NewsItFeed) April 1, 2016

بریتانیا: اسکاتلند و ولز کشور جدیدی تشکیل می دهند

مقامات اسکاتلند و ولز در حال انجام مذاکراتی مخفیانه هستند تا در صورت رای بریتانیا به ترک اتحادیه اروپا از این کشور جدا شوند و با یکدیگر کشور جدیدی تشکیل دهند. روزنامه «ایندپندنت» این خبر را براساس اسنادی که این روزنامه امکان دسترسی به آنها را یافته، منتشر کرده است. بنا به گزارش این روزنامه دولت بریتانیا این مذاکرات را بسیار جدی تلقی می کند. محتوای اسناد فاش شده توسط روزنامه «ایندپندنت» نشان می دهد که قرار است اسکاتلند و ولز با یکدیگر اتحادیه ای به نام «اتحادیه سلتیک» شکل دهند و پروژه ای هفت میلیارد پوندی نیز برای ساخت یک پل و همچنین تونلی در زیر دریا بین این دو کشور در دست مطالعه قرار دارد.

Scotland and Wales 'could form their own country' if Britain votes to leave EU https://t.co/wUkvqJiihQ

— The Independent (@Independent) April 1, 2016

مصر؛ آزادی محمد مرسی، رئیس جمهور سابق

مقامات مصر روز جمعه محمد مرسی، رئیس جمهور سابق این کشور را از زندان آزاد کردند. محمد مرسی که در سال ۲۰۱۳ در یک کودتای نظامی همراه با حزب اخوان المسلمین از قدرت خلع شد، اینک پس از گذراندن سه سال زندان آزاد شد.
براساس گزارش منتشر شده در پایگاه خبری «عیون الخلیج»، تصمیم آزادی محمد مرسی توسط عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر اتخاذ شده و قرار است محمد مرسی به شرط عدم دخالت در امور سیاسی به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس برود.

فرانسه؛ تغییر نام ۱۳ ایستگاه متروی پاریس

در قرن گذشته حدود ۵۰ ایستگاه متروی پاریس، پایتخت فرانسه تغییر نام دادند و اینک نام ۱۳ ایستگاه دیگر تغییر می کند. براساس خبر منتشر شده بر روی وبگاه شرکت حمل و نقل شهری پاریس قرار است نام ایستگاه متروی «پیرنه» به «آلپ» تغییر کند. همچنین ایستگاه متروی «چهارم سپتامبر» این شهر به ایستگاه «اول آوریل» تغییر نام می دهد. قرار است ایستگاه مترو «تلگراف» نیز از این پس «توئیت» نامیده شود.

Métro – RER : la #RATP renomme 13 stations ce vendredihttps://t.co/AWGcbeYjPzpic.twitter.com/26ODSGh8OA

— Groupe RATP (@GroupeRATP) April 1, 2016

بریتانیا: حمایت خاندان سلطنتی از ادامه حضور در اتحادیه اروپا

خاندان سلطنتی بریتانیا در اقدامی بی سابقه قصد دارد دست به موضع گیری در مورد آینده بریتانیا در اتحادیه اروپا بزند. اعضای خاندان سلطنتی که به طور معمول از دخالت در سیاست پرهیز می کنند اینک برغم مخالفت دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا قصد دارند حمایت خود را از باقی ماندن کشورشان در اتحادیه اروپا اعلام کنند. گفته می شود اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا از مواضع اتخاذ شده توسط رسانه ها و سیاستمداران این کشور سرخورده شده اند.
به گفته منابع نزدیک به خاندان سلطنتی بریتانیا قرار است شاهزاده فیلیپ، همسر ملکه الیزایت دوم به عنوان سخنگوی این خاندان به ایراد سخنانی در مورد لزوم باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا بپردازد.

Exclusive: royal family considering dramatic Brexit intervention https://t.co/IkHak3X0sG

— The Guardian (@guardian) March 31, 2016

ژاپن؛ استفاده از نوارچسب برای چسباندن رانندگان به صندلی خودروها

شرکت ژاپنی لکسوس در نظر دارد با ساخت صندلی های از جنس نوارچسب از تکان خوردن رانندگان در هنگام تصادف جلوگیری کند. این شرکت خودروسازی با یک شرکت تولیدکننده نوارچسب برای ساخت صندلی هایی از این جنس همکاری کرده است. به این ترتیب موقعیت راننده در هنگام رانندگی ثابت خواهد بود. این شرکت ضمن معرفی نوآوری خود از آن به عنوان پیوندی مستحکم بین راننده خودرو نام برده است.

Lexus' Velcro seats keep the driver hopelessly stuck to the car https://t.co/BBlv1jomAqpic.twitter.com/cQcOd06lHd

— Mashable (@mashable) April 1, 2016

منابع:

یونان؛ وضع مالیات برای استفاده از شبکه های اجتماعی

بریتانیا؛ اسکاتلند و ولز کشور جدیدی تشکیل می دهند

مصر؛ آزادی محمد مرسی، رئیس جمهور سابق

فرانسه؛ تغییر نام ۱۳ ایستگاه متروی پاریس

بریتانیا؛ حمایت خاندان سلطنتی از ادامه حضور در اتحادیه اروپا

ژاپن؛ استفاده از نوارچسب برای چسباندن رانندگان به صندلی خودروها

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات محلی ترکیه؛ زورآزمایی سیاسی اردوغان با امام‌اوغلو و حزب رفاه نوین

پشت پرده شایعه درگذشت چارلز سوم پادشاه بریتانیا چه بود؟

خبرگزاری‌های بزرگ دنیا عکس همسر ولیعهد بریتانیا را از روی خروجی‌های خود حذف کردند