سندرز: کلینتون عذرخواهی کند

سندرز: کلینتون عذرخواهی کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در ادامه مبارزات انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا برنی سندرز، نامزد حزب دموکرات خواستار عذرخواهی هیلاری کلینتون، نامزد دیگر این حزب شد. خانم

آگهی

در ادامه مبارزات انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا برنی سندرز، نامزد حزب دموکرات خواستار عذرخواهی هیلاری کلینتون، نامزد دیگر این حزب شد.

خانم کلینتون پیش تر در پاسخ به پرسش یک فعال محیط زیست، آقای سندرز را به دروغ گویی درباره منابع مالی اش متهم کرده بود. در مقابل آقای سندرز گفت که واسطه های شرکت های بزرگ نفتی و گازی به خانم کلینتون برای مبارزات انتخاباتی اش کمک مالی پرداخت کرده اند. او گفت: «گزارش سازمان صلح سبز نشان می دهد که هیلاری کلینتون از شرکت های فعال در صنعت نفت چهار و نیم میلیون دلار دریافت کرده است.» آقای سندرز افزود ۵۷ شرکت به خانم کلینتون کمک مالی ارائه کرده اند که از میان ۴۳ شرکت حداکثر کمکی که قانون اجازه می دهد را پرداخته اند.

خانم کلینتون نیز در سخنرانی خود بر مواضع دونالد ترامپ و تد کروز، دو نامزد جمهوری خواه تمرکز کرد. وی گفت که سخنان این دو علیه مسلمانان نه تنها «اهانت آمیز» بلکه «خطرناک» است و افزود: «لازمه شکست دادن داعش همکاری با سایر ملل، از جمله ملل مسلمان است که اکنون نیز در قالب ائتلاف حضور دارند.»

مواضع تند ترامپ و کروز در قبال مسلمانان، موضوع صحبت های جان کیسیک نامزد دیگر جمهوری خواهان نیز بود. وی با اشاره به اینکه این دو نامزد خواستار کنترل بیشتر مسلمانان شده اند، گفت: «شما فکر می کنید گفتن اینکه پلیس را به محله های مسلمان نشین ببرید و مردم را از خانه هایشان بیرون بکشید و به طرف مرزها ببرید و یازده و نیم میلیون نفر را اخراج کنید خوب است؟ اصلا می توانید چنین چیزی را در این کشور تصور کنید؟»

مواضع ضد و نقیض آقای ترامپ درباره سقط جنین نیز خشم تعدادی از زنان در آمریکا را برانگیخت. وی پیش تر گفته بود که سقط جنین «قتل» است و مرتکب باید مجازات شود، اما سپس نظر خود را تغییر داد و گفت که قوانین آمریکا در این باره نباید تغییر کنند. این اظهارات موجب شد تا صدها نفر در نیویورک علیه آقای ترامپ تظاهرات کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«جار و جنجال جمهوریخواهان»؛ سندرز: چرا موقع معافیت مالیاتی میلیاردرها اعتراضی ندارید؟

شیرینی‌پز فرانسوی‌الاصل پنج رئیس‌جمهور آمریکا در ۷۸ سالگی درگذشت

ناکامی سندرز؛ سنای آمریکا از فروش موشک‌های پیشرفته ۶۵۰ میلیون دلاری به عربستان حمایت کرد