اسناد پاناما: نخست وزیر ایسلند متهم به پنهان کردن دارایی ها شد

اسناد پاناما: نخست وزیر ایسلند متهم به پنهان کردن دارایی ها شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نخست وزیر ایسلند می گوید که تسلیم فشارهای احزاب مخالف برای استعفا نمی شود و به کار خود ادامه خواهد داد. بر اساس «اسناد پاناما» سیگموندور گونلاگسون،

آگهی

نخست وزیر ایسلند می گوید که تسلیم فشارهای احزاب مخالف برای استعفا نمی شود و به کار خود ادامه خواهد داد. بر اساس «اسناد پاناما» سیگموندور گونلاگسون، نخست وزیر ایسلند متهم به پنهان کردن داراییهایش شده است.

آقای گونلاگسون پیش از انتشار این اسناد هم درباره این موضوع تحت فشار بود. او حدود یک هفته قبل از سوالهای خبرنگار یک رسانه سوئدی درباره شرکتی که او و همسرش مالک آن بودند خشمگین شد و مصاحبه را به نشانه اعتراض ترک کرد.

نخست وزیر ایسلند به همراه همسرش شرکتی خارجی را به نام وینتریس در سال ۲۰۰۷ میلادی خریداری کرده بودند. اما هنگامی که آقای گونلاگسون در سال ۲۰۰۹ وارد پارلمان شد، بر خلاف قانون، سهم خود در این شرکت را به پارلمان اعلام نکرد. او هشت ماه بعد نیمی از سهام شرکت را که مالکش بود به قیمت یک دلار به ازای هر سهم به همسرش فروخت. مخالفان دولت ایسلند می گویند هدف نخست وزیر از این اقدامات خودداری از پرداخت مالیات بوده است. از طرفی نخست وزیر ایسلند در حالی با طلبکاران خارجی بر سر عدم پرداخت بدهیهای بانکهای ایسلندی چانه زنی می کرد که این مساله می توانست بر ارزش شرکت وینتریس تاثیر مستقیمی بگذارد. چرا که این شرکت در بانکهای بزرگ ایسلندی که در جریان بحران مالی ورشکسته شدند سرمایه گذاری هنگفتی کرده بود.

احزاب مخالف دولت گفته اند که دولت ایسلند برای ادامه کار باید در پارلمان مجددا رای اعتماد بگیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

از زمین‌خواری تا درآمد ماهانه میلیاردی از هتل؛ از فساد مالی منتسب به کاظم صدیقی چه می‌دانیم؟

دادگاه نیویورک ترامپ را در پرونده تخلف مالی ۳۶۴ میلیون دلار جریمه کرد

دور تازه اعتصاب‌ها در آلمان؛ کشاورزان بزرگراه‌ها را بستند و قطارها هم برای توقف آماده می‌شوند