حمایت لولا داسیلوا از دیلما روسف و انتقاد به طرح استیضاح او

حمایت لولا داسیلوا از دیلما روسف و انتقاد به طرح استیضاح او
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

لولا دا سیلوا، رئیس جمهوری پیشین برزیل روز دوشنبه در تجمعی که در حمایت از دیلما روسف، رئیس جمهوری کنونی این کشور تشکیل شده بود، ضمن دفاع از عملکرد

آگهی

لولا دا سیلوا، رئیس جمهوری پیشین برزیل روز دوشنبه در تجمعی که در حمایت از دیلما روسف، رئیس جمهوری کنونی این کشور تشکیل شده بود، ضمن دفاع از عملکرد خانم روسف، انجام هرگونه تخلف مالی از سوی او را رد کرد و به انتقاد از ایده استیضاح او پرداخت.

خانم روسف از سوی نمایندگان مخالف دولت به اتهام دستکاری در حسابهای عمومی سال ۲۰۱۴ میلادی با هدف انتخاب مجدد برای ریاست جمهوری، تهدید به استیضاح شده است.

آقای دا سیلوا در تجمع روز دوشنبه که توسط اتحادیه های کارگری در خارج از شهر سائوپائولو برگزار شده بود گفت: «مخالفان می خواهند دولت را سرنگون کنند و برای این کار راه کثیفی را انتخاب کرده اند. زیرا این درست است که در قانون اساسی استیضاح وجود دارد اما استیضاح در صورتی می تواند عملی شود که مسئولیت جرمی بر عهده رئیس جمهوری باشد و دیلما روسف هیچ جرمی را مرتکب نشده است.»

اعتراض به فساد گسترده در دولت دیلما روسف با انتشار گزارشهای مربوط به تخلفات مالی در شرکت نفتی پتروبراس برزیل آغاز شد و بتدریج ابعاد جدیدی به خود گرفت.

افزایش انتقادها و موارد تخلف منجر به آن شد که در اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی گروهی از نمایندگان رسما خواهان عزل رئیس جمهور شوند.

خانم روسف با یک بحران سیاسی جدی روبروست و چنانچه در رای گیری پارلمان برزیل که ۱۰ روز دیگر انجام خواهد شد نتواند حمایت دو سوم نمایندگان را به دست آورد، از مقام ریاست جمهوری عزل خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک دادگاه تجدید نظر در برزیل به آزادی داسیلوا، رییس جمهور پیشین این کشور رای داد

پلیس برزیل منزل مسکونی رئیس جمهوری سابق را به ظن جعل گواهی‌های واکسن کرونا تفتیش کرد

ماجرای بولسونارو و جواهرات اهدایی عربستان؛ رئیس جمهور پیشین برزیل هرگونه اقدام «غیرقانونی»را منکر شد