گزارش نهادهای اروپایی از گسترش بازار قاچاق مواد مخدر در اروپا

گزارش نهادهای اروپایی از گسترش بازار قاچاق مواد مخدر در اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پلیس اروپا (یوروپل) و مرکز اروپایی نظارت بر مواد مخدر و اعتیاد (EMCDDA) برای اولین بار در گزارش جدید خود محاسبه ای از درآمد ناشی از بازار غیر قانونی

آگهی

پلیس اروپا (یوروپل) و مرکز اروپایی نظارت بر مواد مخدر و اعتیاد (EMCDDA) برای اولین بار در گزارش جدید خود محاسبه ای از درآمد ناشی از بازار غیر قانونی مواد مخدر ارائه دادند.

ساکنان اتحادیه اروپا سالانه بیش از میلیاردها یورو خرج انواع مواد مخدر غیر قانونی می کنند و بازاری برای فعالیت سودجویانه گروههای متشکل تبهکار درست کرده اند.

مطابق نموداری که در گزارش آمده است، حشیش با ۳۸% محبوب ترین ماده مخدر است. پس از آن به ترتیب هروئین ۲۸% ، کوکائین ۲۴%، آمفتامین ۸% و اکستازی ۳% در بازار خرید و فروش مواد روانگردان غیرقانونی جای دارند.

راب وینرایت، رئیس یوروپل می گوید: «مواردی داشتیم که گروههای تبهکار امروز به فردا یا هفته به هفته سیستم کارشان را تغییر می دادند، از جا به جا کردن حجم کم مواد مخدر تا تجارت قاچاق انسان و برعکس.»

گزارش همچنین بر افزایش خرید و فروش مواد اعتیادآور از طریق اینترنت تأکید می کند. به گفته مدیر مرکز اروپایی نظارت بر مواد مخدر بازار قاچاق مواد مخدر غیرمتداول رو به گسترش است. او می گوید: «سال پیش، ما صد ماده روانگردان جدید کشف کردیم یعنی تقریباً هر دو هفته یک ماده مخدر جدید. اگر با شش، هشت یا ده سال گذشته مقایسه کنید در آن دوره حتی یک ماده مخدر جدید هم در هفته بیرون نمی آمد.»

گسترش حیطه عمل قاچاقچیان همراه با افزایش تنوع مواد مخدر و ارزانتر و قابل دسترس بودن آنها میزان مصرف کنندگان مواد مخدر را بالا برده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشف بسته‌‌های کوکائین به ارزش ۲ میلیون دلار در ساحل نیوزیلند

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟