جوانان فرانسه بار دیگر علیه لایحه اصلاح قانون کار تظاهرات کردند

جوانان فرانسه بار دیگر علیه لایحه اصلاح قانون کار تظاهرات کردند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تظاهرات امروز سه شنبه دانشجویان و دانش آموزان فرانسوی در پاریس علیه لایحۀ جدید اصلاح قانون کار دولت به زدوخورد با پلیس کشیده شد. دولت سوسیالیست

آگهی

تظاهرات امروز سه شنبه دانشجویان و دانش آموزان فرانسوی در پاریس علیه لایحۀ جدید اصلاح قانون کار دولت به زدوخورد با پلیس کشیده شد.

دولت سوسیالیست فرانسه برغم تعدیل و عقب نشینی هایی چند در اصلاحات مورد نظر خود در قانون کار، به اجرایی شدن آن مصمم است و کمیته ای در پارلمان فرانسه از امروز بررسی قانون کار را آغاز می کند.

اتحادیه های کارگری و معترضان، اصلاحات را به سود شرکتها و کارفرمایان و به زیان کارمندان و کارگران می دانند.

یکی از جوانان معترض در پاریس گفت: «بخاطر باورهایمان اینجا هستیم، نیامده ایم تا بشکنیم و ماموران پلیس را کتک بزنیم. آمده ایم تا صدایمان را به گوش آنهایی که می خواهیم برسانیم و اینجا خواهیم ماند.»

جوان دیگری گفت: «هنوز دبیرستانی هستم و چند سالی را برای وارد شدن به بازار کار در پیش رو دارم. اما امروز باید بدنبال ایجاد تغییر برویم و منتظر فردا نمانیم چرا که ما نسل فردا هستیم.»

تا امروز پنج تظاهرات عمده علیه لایحه اصلاح قانون کار در شهرهای مختلف فرانسه برگزار شده است که به جز چند مورد درگیریهای پراکنده جوانان و افراد ماجراجو با پلیس، مسالمت آمیز بوده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قوانین عجیب فرانسه؛ از ممنوعیت برهنگی در خانه تا مخالفت والدین با ازدواج فرزندان

تنها راهی که دشمنان ناپلئون می‌توانستند او را شکست دهند چه بود؟

آثار هنرمندان گمنام و سرشناس ایرانی در نمایشگاه «بنیاد فرح پهلوی» در پاریس