دومین اعتراض سراسری جوانان فرانسه به اصلاح قوانین کار

دومین اعتراض سراسری جوانان فرانسه به اصلاح قوانین کار
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با تشدید اعتراضات به اصلاح قوانین کار در فرانسه، اتحادیه های دانش آموزی و دانشجویی این کشور بار دیگر از جوانان خواستند که روز سه شنبه برای برگزاری یک

آگهی

با تشدید اعتراضات به اصلاح قوانین کار در فرانسه، اتحادیه های دانش آموزی و دانشجویی این کشور بار دیگر از جوانان خواستند که روز سه شنبه برای برگزاری یک راهپیمایی بزرگ و سراسری به خیابانها بیایند.

روز سه شنبه ۵ آوریل برابر با ۱۷ فروردین، بحث در پارلمان فرانسه بر سر اصلاح قوانین کار آغاز خواهد شد و معترضانی که از یک هفتۀ پیش در میدان جمهوری شهر پاریس جمع شده اند، هنوز این مکان را ترک نکرده اند.

جوانان این کشور می گویند تصویب این اصلاحات باعث می شود که آنها پس از وارد شدن به بازار کار، در موقعیت دشواری قرار بگیرند.

یکی از معترضان می گوید: «هدف ایستادگی است زیرا ما به امید نیاز داریم. ما باید مردم را بار دیگر به مشارکت سیاسی علاقمند کنیم. زیرا با آنچه هم اکنون در فرانسه در جریان است، همه ناامیدند.»

معترض دیگری می گوید: «هدف واقعا این است که قیام از اینجا آغاز شود و قدرت را تحت تاثیر قرار دهد. هدف این است که ببینیم این ترس باعث تغییر دیدگاه طرف مقابل شده است.»

در فرانسه هم اکنون شکل جدیدی از اعتراض به این اصلاحات دیده می شود. مردم برای پنجمین شبِ متوالی در میدان جمهوری شهر پاریس ایستاده اند و حتی زیر باران نیز این میدان را ترک نکرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مردی که با تهدید به انفجار انتحاری وارد کنسولگری ایران در پاریس شده بود، خود را تسلیم پلیس کرد

حمله با چاقو به دو دختربچه در استراسبورگ فرانسه؛ مهاجم بازداشت شد

قوانین عجیب فرانسه؛ از ممنوعیت برهنگی در خانه تا مخالفت والدین با ازدواج فرزندان