«اسناد پاناما»: دهها بانک بزرگ در تشکیل شرکتهای متعدد صوری دست داشته اند

«اسناد پاناما»: دهها بانک بزرگ در تشکیل شرکتهای متعدد صوری دست داشته اند
Copyright 
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

انتشار مدارک موسوم به «اسناد پاناما» نشان می هد دهها بانک از جمله «اچ اس بی سی» بریتانیا و یا «کردیت سوییس» شرکتهای متعدد صوری تاسیس کرده اند. براساس

آگهی

انتشار مدارک موسوم به «اسناد پاناما» نشان می هد دهها بانک از جمله «اچ اس بی سی» بریتانیا و یا «کردیت سوییس» شرکتهای متعدد صوری تاسیس کرده اند.

براساس گزارش روزنامه لوموند بانک اچ اس بی سی از طریق موسسه حقوقی پانامایی «موساک فونسکا» به تنهایی ۲ هزار و ۳۰۰ شرکت صوری تشکیل داده است.

متیو بیزلی، از گروه سرمایه گذاری «هندرسون» لندن می گوید: «باید این موضوع را خاطر نشان کرد که تا این لحظه هیچ چیزی ثابت نمی کند که اچ اس بی سی، کردیت سوییس و یا بانکهای دیگر در فعالیتهای غیرقانونی در پاناما دخالت داشته اند. اما مطمئنا این موضوع به این دیدگاه که این نهادها فعالیت مشکوک دارند و یا اینکه در گذشته محکوم به پرداخت جریمه برای عدم پرداخت مالیات کامل شده اند، دامن خواهد زد.»

بانکها و نهادهای مالی از جمله شعبه کردیت سوییس در ایسلند، شعب اچ اس بی سی در موناکو و سوییس، بانک سوییسی «یو بی اس» و یا شعبه بانک فرانسوی «سوسیته جنرال» در لوکزامبورگ بیشترین شرکتهای صوری را تاسیس کرده اند. سوسیته جنرال از طریق این شاخه خود ۹۷۹ شرکت صوری ایجاد کرده است. پیشتر این نهاد در واکنش اعلام کرده بود از سال ۲۰۱۲ هیچ شرکت و یا موسسه فعال وابسته به خود در «بهشتهای مالیاتی» ندارد.

شرکتهای صوری تاسیس شده توسط کردیت سوییس جمعا به رقم یک هزار و ۱۰۵ نهاد می رسد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نرخ تورم در حوزه پولی یورو «به‌طور غیرمنتظره» کاهش یافت

چرا شمار زنان شاغل و جویای کار در اروپا بیش از آمریکای شمالی است؟

رشد ۳۵ درصدی صادرات طی یک دهه؛ شکلاتی‌ترین کشور‌های اتحادیه اروپا کدامند؟