پالمیرا یک هفته بعد از خروج داعش

پالمیرا یک هفته بعد از خروج داعش
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

خبرنگار شبکه تلویزیونی «فرانس۲»، هفت روز پس از پایان درگیری ها و خروج داعش از منطقه پالمیرا به این شهر رفته و گزارشی از شرایط منطقه و زندگی معدود

آگهی

خبرنگار شبکه تلویزیونی «فرانس۲»، هفت روز پس از پایان درگیری ها و خروج داعش از منطقه پالمیرا به این شهر رفته و گزارشی از شرایط منطقه و زندگی معدود ساکنان باقی مانده آن تهیه کرده است.

بر اساس این گزارش، با گذشت حدود یک هفته، همچنان مین روبی در سطح شهر ادامه دارد.

یکی از نیروهای ارتش سوریه می گوید: «این ها بمب های دست ساز هستند که در تلاشیم آن ها را خنثی کنیم. این ها دقیقا همین جا و در زیر زمین در جاده کار گذاشته شده بودند. برخی از آن ها قابل خنثی شدن نیستند و باید آن ها را کنترل شده منفجر کنیم.»

نیروهای ارتش سوریه همچنین پس از پایان حملات و خروج داعش موفق به کشف مراکز ساخت بمب شدند. مواد استفاده شده در ساختن بمب ها، از جمله استون، اسید یا کابل برق دقیقا همانند بمب هایی است که در حملات تروریستی پاریس و بروکسل به کار گرفته شده است.

پالمیرا در پی حمله داعش به شهری خالی از سکنه تبدیل شده است. بسیاری از ساکنان آن یا گریخته اند یا توسط نیروهای گروه موسوم به دولت اسلامی کشته شده اند.

اسناد و اوراق باقی مانده از نیروهای داعش در پالمیرا نشان می دهد که به طور مثال می توانسته اند یک زن را به بهای ۳ یورو برای مدت ۶ ماه بخرند، بر اساس مدارک موجود جوانترین زنی که توسط آن ها خریداری شده تنها ۱۴سال داشته است.

مدارک دیگر مربوط به دادگاه های داعش است که نشان می دهد به طور مثال فردی را تنها به خاطر کشیدن سیگار ۱۵روز زندانی کرده اند.

این فرد که نام او در گزارش ذکر نمی شود، می گوید: «هم سلولیش گفته که ۱۰۰ نفر در یک سلول بوده اند و افراد نام خود را روی دیوارها حک می کرده اند.» او می گوید: «آن ها ما را در حالت وحشت دایمی نگه می داشتند و می گفتند تنها دو انتخاب دارید یا سرتان را از بدن جدا کنیم یا گلویتان را ببریم.»

او یکی از معدود افرادی است که از زندان داعش جان سالم به در برده است.

محمد یکی از ساکنان پالمیرا است که قبل از ورود داعش از شهر گریخت اما پسر او ماند و خواست با افراطیان بجنگد.

او می گوید: «پسرم به آن ها گفت، آب از سرم گذشته است. پالمیرا شهر من است و دوستش دارم. آن ها نیز پاسخ دادند که ما به تو افتخار کشته شدن در شهر خودت را نمی دهیم. آن ها او را به شهری دیگر بردند و کشتند. از نحوه کشتن او فیلمبرداری کردند و در اینترنت گذاشتند. بیشتر از این چه چیزی می توانم بگویم. امیدوارم نفرین خدا شامل حالشان شود که افراد بی گناه را اینگونه کشتند.»

خارج از شهر، منطقه ای در شمال پالمیرا نیز نیروهای ارتش سوریه یک گور دسته جمعی یافته اند.

یکی از نیروهای ارتش سوریه می گوید: «اینجا اجساد ۵ مرد، ۷ زن و ۸ کودک از جمله یک نوزاد ۶ ماهه را پیدا کردیم. همه آن ها همین جا روی هم دفن شده بودند.»

تاکنون ۴۰ جسد به بیمارستان نظامی در حمص منتقل شده اما هنوز تعداد زیادی باقی مانده اند. به گفته نیروهای ارتش سوریه دست کم ۳۰۰ تن در این شهر توسط داعش کشته شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دومین مرحله عملیات ارتش عراق و پیشمرگه های کرد برای آزاد سازی موصل

عراق؛ کشف سلاح های جدید از داعش توسط نیروهای ویژه کرد

تلاش داعش برای سدکردن راه آزادی موصل