رئیس جمهور برزیل یک گام دیگر به استیضاح نزدیک شد

رئیس جمهور برزیل یک گام دیگر به استیضاح نزدیک شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یکی از اعضای مهم کمیته مجلس نمایندگان برزیل روز چهارشنبه با ارائه گزارشی به این کمیته استیضاح دیلما روسف، رئیس جمهوری این کشور را در ارتباط با

آگهی

یکی از اعضای مهم کمیته مجلس نمایندگان برزیل روز چهارشنبه با ارائه گزارشی به این کمیته استیضاح دیلما روسف، رئیس جمهوری این کشور را در ارتباط با دستکاری در حسابهای بودجه دولتی توجیه پذیر دانست.

رئیس جمهوری برزیل متهم است که برای افزایش بخت انتخاب مجدد خود در انتخابات سال ۲۰۱۴ حسابهای دولتی را مخدوش کرده است.

ژوواییر آرانتس از طرف کمیته مجلس نمایندگان مامور ارائه گزارشی در مورد اتهامات وارده به رئیس جمهور شده بود. او گفت: «از نظر من نشانه ای جدی از ارتکاب رفتاری شخصی و تعمدی از طرف رئیس جمهور در راستای تضعیف این نهاد فدرال وجود دارد. جلسه رسیدگی اولیه از تخلفاتی پرده برداشته که برای صدور جواز آغاز روند استیضاح کافی است.»

With Dilma Rousseff facing impeachment, a look at how a president in Brazil can be removed. https://t.co/PKFhBw49KJpic.twitter.com/yPje8prtC0

— New York Times World (@nytimesworld) April 4, 2016

قرار است اعضای کمیته مجلس نمایندگان برزیل روز دوشنبه در مورد گزارش ارائه شده رای گیری کنند. نتیجه این رای گیری در نهایت در صحن مجلس نمایندگان مطرح خواهد شد تا در صورت موافقت دو سوم نمایندگان، طرح استیضاح رئیس جمهور در مجلس سنای برزیل مطرح شود. این در حالی است که دیلما روسف ارتکاب هرگونه تخلفی از طرف خود را رد کرده است.

در تحولی دیگر و همزمان با افزایش فشارها برای ترمیم کابینه برزیل، رئیس جمهوری روز سه شنبه با این درخواستها مخالفت کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برزیل؛ دیلما روسف درخواست برای ترمیم کابینه را رد کرد

حمایت لولا داسیلوا از دیلما روسف و انتقاد به طرح استیضاح او

رئیس جمهوری پیشین برزیل در مرکز بحرانی تازه