هشدار آنکارا به بروکسل: به تعهدات خود پایبند باشید

هشدار آنکارا به بروکسل: به تعهدات خود پایبند باشید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز پنجشنبه هشدار داد اگر اتحادیه اروپا به تعهداتش عمل نکند آنکارا دیگر هیچ اقدامی در مقابل مهاجران عازم اروپا

آگهی

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز پنجشنبه هشدار داد اگر اتحادیه اروپا به تعهداتش عمل نکند آنکارا دیگر هیچ اقدامی در مقابل مهاجران عازم اروپا انجام نخواهد داد.

اتحادیه اروپا متعهد است در قبال توقف سیل مهاجران توسط آنکارا، علاوه بر پرداخت پول و حذف روادید برای شهروندان ترک عازم اروپا، روند مذاکرات برای پیوستن ترکیه به این اتحادیه را نیز سرعت بخشد.

این سخنان درحالی بیان می شود که تنها طی دو روز سه شنبه و چهارشنبه شمار تازه واردان از ترکیه به جزایر یونان از ۲۲۵ نفر به ۶۸ نفر کاهش یافته است و احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه علت این کاهش قابل توجه را اجرای توافقنامه آنکارا و بروکسل می داند.

سخنگوی دولت آلمان نیز تایید کرده است که اجرای این توافقنامه تاکنون اثربخش بوده است.

چهل مهاجر عراقی نیز که روز چهارشنبه قصد عبور از دریای اژه برای رسیدن به جزایر یونان را داشتند توسط گارد ساحلی ترکیه رهگیری و مجبور به بازگشت شدند.

با این وجود توافق آنکارا و بروکسل انتقاد سازمانهای مدافع حقوق بشر را به همراه داشته است. منتقدان می گویند عجله ای که اتحادیه اروپا در اجرای این پیمان و بازگرداندن مهاجران داشته باعث شده است مسائل مهم حقوقی نادیده گرفته شود و بسیاری از پناهجویان و آوارگانی که از جنگ گریخته اند نیز همچون مهاجران غیرقانونی از یونان اخراج شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تغییر قوانین پناهجویی در دستور کار کمیسیون اروپا

کاهش شمار مهاجران عازم یونان پس از اجرای توافقنامه آنکارا و بروکسل

توافق اروپا و ترکیه: کمک به مهاجران یا ضد حقوق بشر؟